Jak upozornil výzkumník Hammod Oh, Instagram testuje funkci, která by umožnila odeslat zprávu či sdílet článek se všemi lidmi, kteří vás sledují. Ve Zprávách by k tomuto způsobu komunikace měla být připravena nová záložka Public.
Co pro vás můžeme najít?
Jak upozornil výzkumník Hammod Oh, Instagram testuje funkci, která by umožnila odeslat zprávu či sdílet článek se všemi lidmi, kteří vás sledují. Ve Zprávách by k tomuto způsobu komunikace měla být připravena nová záložka Public.
Vedle srdíčka se v těchto dnech objevil i palec dolů a uživatelé Tiktoku tak mohou dislajkovat komentáře. Počet palců nebude veřejně viditelný, má sloužit jako zpětná vazba od komunity a také pomoci lépe identifikovat komenty, které jsou irelevantní nebo nevhodné.
Nový způsob monetizace nejspíš nabídne tvůrcům YouTube. Super Thanks jsou již nyní k dispozici tvůrcům na vybraných trzích (včetně ČR) v rámci partnerského programu. Stačí splnit podmínky = vygenerovat za posledních 12 měsíců víc jak 4000 hodin sledování a mít alespoň 1000 odběratelů. Pokud vše splňujete a máte Super Díky u svých videí, tak byste jej brzy mohli přijímat i v rámci Shorts.
Původních 300 znaků fungovalo dobře například pro tvůrci komediálního obsahu, více místa na rozepsání však ocení všichni ostatní. Tvůrci receptů otevírají šampaňské, podobně jako účty o vědě a historii, které se konečně mohou více rozepsat.
Někteří uživatelé mají možnost nahrávat minutová Stories už několik měsíců, v těchto dnech by však měly být minutové příběhy standardem pro všechny. Nepřerušované Stories mají být vylepšením, po kterém uživatelé volali, krátké a našlapané storky však měly něco do sebe.
Celou kauzu odstartovat streamer Sliker, který přiznal závislost na hazardu. Zároveň uvedl, že 200 000 dolarů vybraných od diváků vrazil do hazardních her. Téma začali rozebírat další prominentní streameři a nakonec pohrozili týdenním bojkotem během Vánoc, pokud Twitch promo hazardních stránek nezakáže. Tak se i stalo a zakázány jsou nově stránky promující automaty, ruletu nebo kostky. Sportovních sázek či pokeru se zákaz netýká.
Po zákazu politické reklamy a placených politických příspěvků má TikTok v plánu blokovat i fundraisingové příspěvky politických subjektů v USA. Zároveň pro určité politické účty v Americe zavádí povinnou verifikaci.
Uživatelé iPhonů si mohou vyzkoušet, jak funguje aplikace TikTok Now, která je obdobou populární appky BeReal. Po stažení aplikace a povolení přístupu ke kontaktům vám každý den v náhodný čas přijde oznámení, abyste se svými přáteli zveřejnili "TikTok Now". V USA funguje TikTok Now v rámci aplikace TikTok, na ostatních trzích si zatím můžete stáhnout extra appku.
Více ochrany před nevyžádanými fotkami a dalšími zprávami by měla poskytnout funkce Nudity protection, která je na začátku vývoje. Meta uvádí, že jí to neumožní zprávy prohlížet ani je sdílet s třetími stranami. Funkce by měla jen bezpečně odhalit a zakrýt nahotu.
Uživatelé z USA mají nyní možnost pořídit si na streamovací platformě také audioknihy. Spotify nabízí více než 300 tisíc titulů, ceny jsou standardní, slevy pro uživatele Spotify Premium firma nenabízí.
YouTube už nebude blokovat nebo demonetizovat videa, která obsahují licencovanou hudbu. Tvůrcům takových videí umožní zaplatit za licenci nebo se o příjmy z reklamy podělit s umělci. Společnost to oznámila během eventu Made On YouTube. Více čtěte zde.
Nový reklamní formát na platformách Instagram a Facebook představila Meta. Tzv. Collaborative Ads by měly propojit místní podniky (především obchody a restaurace) s doručovacími službami. Množství podniků totiž podle Mety stále bojuje s prodejem online a okamžitým doručováním, užší spolupráce s rozvážkovými službami by jim měla pomoci s propagací i samotným rozvozem. Partnerem služby v Česku je zatím Dámejídlo.cz.
YouTube chce nabídnout více možností monetizace a lepší podporu tvůrcům. Otevřeně také přiznává, že bojuje zejména s TikTokem, kam odešla celá řada tvůrců. Krátký videoformát Shorts by se měl stát součástí partnerského programu na začátku příštího roku. Znamená to, že uživatelé, kteří splní podmínky, budou dostávat podíl z prodeje reklamy v rámci Shorts.
TikTok se stává pro mladší lidi místem, kam chodí hledat informace (od války na Ukrajině po covid). Podle poslední studie společnosti NewsGuard provedené na 540 videích se ale ukázalo, že celá pětina (20 %) videí je zavádějících nebo lživých.
Novou možnost, jak překvapit své publikum, nabízí YouTube. S novou funkcí nabádá videotvůrce, aby odpovídali na komentáře sledujících pomocí Shorts. Jednoduše jděte do sekce komentářů u vybraného videa nebo Shorts, klikněte na odpověď u zvoleného komentáře a přes tlačítko Create a Short vytvořte krátké video zmiňující daný komentář.