Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Logo s příběhem: McDonald’s a jeho zlaté oblouky

Reading Time: 5 min. čtení Legendární zlaté oblouky aneb logo fastfoodového řetězce McDonald’s, které zná úplně každý.

McDonald’s je jedním z nejznámějších řetězců s rychlým občerstvením na světě s více než 38 tisíci pobočkami. A samozřejmě má také naprosto nezapomenutelné logo. Jak tyto zlaté oblouky vznikly? Představujeme vám nový seriál Logo s příběhem, kde budeme z historického, významového i marketingového hlediska rozebírat loga známých firem.

📜 Historie

Richard McDonald a Maurice McDonald měli k založení dnes už ikonického fastfoodového řetězce poměrně blízko. Jejich otec totiž v roce 1937 otevřel první restauraci podobného charakteru, o tři roky později ji bratři převzali, přesunuli do kalifornského města San Bernardino a změnili její název na McDonald’s.

Dlouhé roky se zaměřovali výhradně na barbeque, čemuž odpovídalo i poněkud nezajímavé, primárně textové logo. Zlom přišel v roce 1952, kdy chtěli svůj byznys posunout a značku změnit. V první řadě si najali architekta Stanley Meston, který měl za úkol navrhnout obměněnou podobu poboček.

Meston přišel s nápadem, že by nad střechou restaurace byly z obou stran zlaté oblouky, které by restaurace odlišovaly od zbytku a byly by vidět z větší dálky. V roce 1961 pak firma chtěla, aby přišla i změna loga, která by odrážela nový design poboček a také rostoucí popularitu o její sortiment.

Někdejší šéf McDonald’s Fred Turner navrhl, že by logo mohlo vypadat jako písmeno „V“, designér Jim Schindler ovšem nápad vylepšil a udělal z něj spíše podobu písmena „M“, které bylo v nižší části logu ještě překřížené čárou, ta ovšem roku 1968 zmizela. Právě v tomto roce firma nasadila podobu, kterou (s menšími obměnami) drží dodnes.

💡 Inspirace

Jim Schindler, tedy otec novodobějšího loga McDonald’s, se během návrhu inspiroval zlatými oblouky, které byly součástí některých poboček řetězce. Když se na ně totiž člověk podíval z boční strany, vypadaly jako písmeno „M“. A to dávalo smysl i proto, že jde o počáteční písmeno samotného názvu firmy.

Zlaté oblouky se z restaurací postupem času stahovaly, už navždy ale zůstaly v logu McDonald’s.

🎯 Zásah

To, proč logo McDonald’s funguje, je v jednoduchých geometrických tvarech. Stejně jako například u loga společnosti Nike, na kterou jsme se zaměřili minule, vsází McDonald’s na jasné pojetí. Je tak snadno zapamatovatelné a při správném umístění i dobře viditelné z větších vzdáleností.

👉 Tip

Když navrhujete logo, zkuste využít tvary něčeho, co je okolo vás. Pokud máte například vlastní kavárnu, zkuste se porozhlédnout, co ji například v interiéru nejlépe charakterizuje.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.