Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Toyota s dokonalou péčí o zákazníka. Jak značky přistupují k sociálním sítím?

Reading Time: 8 min. čtení Co dalšího nás čeká na sociálních sítích? A jak z toho mohou těžit značky?

Mysleli jste si, že jsme v předchozím článku vyčerpali všechny trendy sociálních sítí pro letošní rok? Kdepak. Pojďme na další. Tentokrát se zaměříme na udržitelnost, zákaznický servis i budoucnost online nakupování.

Diskuze ohledně udržitelnosti napříč brandy se změní

V posledních letech se různé značky předháněly s odkrýváním svých cílů v oblasti udržitelnosti, aby se co nejvíce zavděčily svým klientům a zákazníkům, z nichž většina je v tomto ohledu stále aktivnější. Nyní se ale doba změnila a mnoho firem volí diskrétnější přístup.

Tento přístup se volí především kvůli nepřetržitému brainwashingu na internetu i v médiích ohledně životního prostředí. Kvůli tomuto neustálému tlaku a přesycení trhu firmy došly do bodu, kdy aplikují opak greenwashingu, takzvaný green-hushing.

Existuje nespočet neziskových hlídacích organizací, které svou činnost založily na vyvracení falešných tvrzení o udržitelnosti. Protože nic nemůže firmě zavařit víc než zveličování vlastní činnosti. Jedním z takových hlídacích psů je třeba Remake, který fušuje především do textilního průmyslu.

Péče o zákazníka bude stěžejním prvkem marketingu

Když se člověk pokouší spojit se značkou nebo firmou přes sociální síť, většinou se dočká odpovědi až po nějakém čase. V dnešní době ale organizace, které mají pod čepicí, tuto skutečnost mění k lepšímu.

Značky jako Notion, Tumblr a další dělají možné i nemožné pro to, aby své zákazníky a fanoušky potěšily v oblasti sociální péče. Týká se to především soukromých zpráv na Facebooku nebo třeba reakcí na osobní tweet. Jakmile se člověk cítí slyšen, viděn nebo se dokonce dočká odpovědí, může to vyvolat skvělý zážitek, emoce a bližší propojení ze strany zákazníka. Obvykle se takovou věcí pochlubí i na sociálních sítích, což může přilákat další potenciální zákazníky a odběratele. Tento proaktivní marketing tak pomůže vytvořit nové fanoušky.

V poslední době se stal virálem chat neznámého člověka s Toyotou, která mu neustále odpovídala na přání dobré noci a nakonec ho i podpořila před prvním dnem v nové práci. Sdílelo to opravdu mnoho lidí s popiskem „And that’s why Toyota“ – a je velmi možné, že jen díky takové drobnosti si hodně lidí bude měnit auto.

Strategické duo, jaké nikdo nečekal – sociální sítě a právnické týmy

Sociální sítě se bez podpory silné právnické skupiny provozovat asi nedají. Ne v dnešní době. A právě vztah mezi právnickými týmy a sociálními sítěmi měl v posledních letech několik potíží. Pokud ale značky chtějí naskočit do vlaku s nejnovějšími trendy sociálních sítí pro rok 2023, budou muset své vztahy s právníky naprosto urovnat, vyleštit a připravit na spolupráci. 

Odlišné formátové obsahy a především memes mají často za následek vykradení intelektuálního majetku, a proto se musí vždy činit právnická sféra, která zamezí tomuto šíření a postihu kvůli copyrightu. Nezdá se to jako úplně nejzajímavější trend na sociálních sítích, ale o to větší bude mít dopad na to, jak bude brand vypadat v online prostoru.

Obchod online se oklepe a vstane na nohy

Online obchody patřily mezi trendy sociálních sítí především během covidu. Poté ho stoupající recese rychle poslala na vedlejší kolej. Sítě zrušily své vedlejší programy – například Facebook odstranil možnost nakupování takříkajíc živě – a brandy si připravovaly na své zákazníky nové strategické cíle v kamenných obchodech. Konzumenti se mohli pouze v tichosti připravovat, co přijde dál.

Co se stalo? Lidé se zběsile pustili do online nakupování. Konec roku 2022 se nesl ve znamení rekordních Black Friday a Cyber Monday, kdy především při Black Friday se online prodeje vyhouply přes devět miliard dolarů. Tržby se se navýšily nevídaným způsobem, za což mohl i způsob platby Buy Now Pay Later, respektive „Kup teď, zaplať později“.

Nejvyhledávanějším zbožím byly drony, herní konzole a produkty od Applu. Pořízení nějaké nové vychytávky šlo ruku v ruce se šířením na sociálních sítích, kdy především TikTok a Instagram byl plný videí z nákupů během Black Friday.

I přes nejistou ekonomickou situaci si můžeme všimnout, že se lidé stále nebojí utrácet peníze za své oblíbené komodity a tento rok na tom opět nebude nic měnit. Nejlepší platformy pro e-commerce jsou Facebook, Pinterest a Instagram. A mezi platformy, na které by měl každý shopaholic zacílit, jsou The Tiny Tassel, Patagonia a příznačně Target.

Aktivace značkového metaversu

Rok 2022 – a především vánoční čas – přišel s několika úžasnými aktivacemi metaverzu značek jako PacSun, Klarna nebo American Eagle. Tyto kampaně daly dalším značkám menší ochutnávku a ukázaly, co všechno je možné dokázat v takovém technologickém virtuálním vesmíru. Více než polovina odborníků na marketing předpokládá obrovské investice z rozpočtů firem do vlastních sociálních taktik metaverzu, AR nebo VR.

Již jsi hlasoval(a)!
Adam Fedrhanc - Clickbait
Autor článku

Normálně jsem introvertní, ale po čtyřech pivech nezavřu pusu.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.