Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Pro pravé fanoušky. V čem vás budou bavit Broadcast Channels na Instagramu?

Reading Time: 5 min. čtení Za ještě větší propojení tvůrců a jejich fanoušků. Sociální síť Marka Zuckerberga uvádí novou funkci, která by mohla bavit.

Sociální sítě stojí a padají na interakcích lidí, proto není divu, že se Instagram snaží aktivitu svých uživatelů podporovat. Nyní na to jde přes novou funkci s názvem Broadcast Channels, která bude zajímavá hlavně pro fanoušky, respektive pro tvůrce, kteří chtějí svou primární komunitu lidí udržovat takzvaně up-to-date.

Broadcast Channels nejsou ničím vysloveně přelomovým, přináší však na Instagram důležitý prvek, který se dosud lepil vytvářením skupinových konverzací. Z nich se pak postupně stával nezvladatelný chaos, který potřeboval usměrnil. A tak šéf Mety Mark Zuckerberg se svým týmem přišel na nový nápad. Proč vás budou Broadcast Channels bavit?

Skalní komunita

Broadcast Channels mají fungovat dost jasně. Tvůrce založí zvláštní komunikační vlákno, které ve výsledku bude velmi podobné rozhraní Zpráv (DMs), a všem jeho sledujícím přijde upozornění, že něco takového vzniklo. Do vlákna se budou moci připojit, fór je ovšem v tom, že se do něj zdaleka nepřipojí všichni – naopak jen ti, kteří Instagram reálně využívají a daného tvůrce doopravdy sledují. Tím se vykrystalizuje skalní komunita fanoušků, kterým bude dávkován odlišný obsah, než jaký tvůrce sdílí ve svém feedu nebo ve stories.

Rozhraní nové funkce Broadcast Channels (Foto: Meta)

Stručné, jasné reakce

Pro tvůrce bude výhodou, že fanoušci nebudou do nového komunikačního vlákna moci přispívat textem. Jinak řečeno nedostanou možnost reagovat pomocí zpráv, díky čemuž se Broadcast Channels odlišují od klasického skupinového chatu, kde mohou probíhat šílené textové přestřelky. Uživatelé tak na sdílený obsah tvůrce budou moci reagovat pouze prostřednictvím emojis – vlastně půjde o podobný formát, jako má ve svých skupinách komunikační služba Telegram. A také budou moci hlasovat v anketách.

Různorodý obsah

Meze se nekladou. Tvůrce vlákna bude mít na výběr, co v rámci funkce Broadcast Channels chce sdílet. Typicky tak může jít o fotky, videa, audio úryvky, ankety nebo samozřejmě textové zprávy. Na každém sdíleném obsahu poté uvidí, kolik lidí si danou věc reálně zobrazilo, aby měl dostatečné informace k tomu, že to, co sdílí, neposílá jen do větru. Pro samotné fanoušky jde o velký benefit, protože na jednom místě dostanou různorodý obsah, který by jinak museli hledat napříč feedem, stories nebo DMs.

Broadcast Channels mohou dobře fungovat třeba pro hudební umělce (Foto: Meta)

Sjednocení

Instagram zavádí Broadcast Channels z celkem jednoduchého důvodu. Pozoruje totiž, že uživatelé (ať už fanoušci nebo tvůrci) čím dál méně sdílí obsah veřejně, tedy ve feedu nebo stories (pakliže nejsou se zeleným okrajem pro nejbližší kamarády). Naopak nabírá na popularitě právě rozhraní Zpráv, které Instagram průběžně vylepšuje. Pomocí nich tak znovu posune tento trend k lepšímu využívání.

Podpora Messengeru

Jen na Instagramu to zůstat nemá. Poté, co se novinka dostane z fáze testování (což může být kdykoliv; požádat o předběžný přístup můžete zde), by měla zamířit i do rozhraní komunikační služby Messenger, respektive rovnou na Facebook.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.