Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Hravá a udržitelná. Nová kampaň od IKEA ovládla sítě

Reading Time: 3 min. čtení Máma byla plastové brčko, táta kelímek. Já jsem party animal. Podívejte se na originální uvedení kolekce eco-friendly hraček.

Udržitelnost je obrovské téma pro nespočet firem včetně švédského nábytkářského obra IKEA, který má vůči životnímu prostředí několik závazků. Tím největším je do roku 2030 kompletně přejít na využívání obnovitelných a recyklovatelných materiálů, díky čemuž chce do ovzduší vypouštět minimum emisí oxidu uhličitého.

IKEA je ovšem i hravá společnost, která se zákazníky umí komunikovat. Skvělým příkladem je kampaň na kolekci Blåvingad, pod kterou nabízí dětské plyšové hračky, přesněji řečeno živočichy z moře. A ti, kdo se zajímají o životní prostředí, ví, že na hladinách světových vod plave ohromné množství (nejen) plastového odpadu.

Švédská firma se proto rozhodla, že odvypráví příběh, jak její plyšová zvířátka vznikla. Namísto toho, aby jen oznámila, že jsou hračky vyrobeny z oceánských plastů a recyklovaných PET lahví, nechává ve svých videích promlouvat samotné tvory – žraloka a dvě velryby. Všichni mají co říct k tomu, jak se „narodily“.

Například mile vypadající žralok považuje za svou mámu brčko a za svého tátu kelímek. Oba se pak měli seznámit během nespecifikované párty na moři, proto je ze žraloka takzvané party animal. A co rodiče modré velryby? Plastové sáčky.

Trojice videí je navíc pojata ve velmi umírněném tónu – zvířata vesměs jen nehybně leží v prostoru a nechávají se přibližovat kamerou. I tak ale reklamy vyjadřují svou sílu a upozorňují na problematiku znečišťování životního prostředí tak, aby ji mohly pochopit i ti nejmenší.


Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.