Značka fastfoodového řetězce s mexickým jídlem Chipotle se spojila s youtubovou superstar Davidem Dobrikem (aktuálně přes 17 milionů odběratelů) a dali dohromady skvělou kampaň ve formě soutěže pro jeho fanoušky. Celá se odehrála na TikToku, který si Dobrik během karantény hodně oblíbil, a kde nasbíral už 16 milionů sledujících a míří do TOP 50 této sociální sítě.
Hrálo se o celkem 5 věrnostních karet Chipotle, kterým říkají Celebrity Card. S kartou máte do konce života burrito v jejich síti zadarmo. Karta se nedá koupit, dostávají ji známé osobnosti, o nichž se ví veřejně, že mají Chipotle rádi. Pro fanoušky tohoto řetězce určitě skvělá cena. Stačilo natočit krátké video na TikTok, proč byste zrovna vy měli vyhrát, přidat hashtag #ChipotleSponsorMe a dát follow profilu Chipotle.
5. května proběhlo vyhlášení vítězů, Chipotle přihodili ten den navíc doručení a omáčku zdarma a bylo to. Pěkná kampaň, kterých už proběhlo víc, i když tahle určitě viditelnější. Pokud jste byli začátkem května na TikToku aktivní, nepřehlédnuli jste ji. Určitě se podařila skvělá volba ambasadora, protože Dobrik se ve svých videích a podcastu netají tím, že je právě Chipotle jeho nejoblíbenější fastfood řetězec a dlouhé roky mu dělal přirozené promo zadarmo.
Mimochodem, trvalo asi 3 roky, než ho Chipotle vyslyšelo a poslalo mu jeho vlastní Celebrity Card k narozeninám, o kterou si neustále „v legraci“ říkal. Dobrik pak s nimi v posledních letech udělal několik menších kampaní, rozdával lidem na ulici burrita, vytvořil několik kreativních videí na TikToku, měl v Chipotle vlastní oblíbenou kombinaci burrita, koupil bezdomovci kartu na burrito na rok zdarma atd.
Určitě se také povedlo postavit kampaň na míru pro prostředí TikToku: uživatelé měli za úkol něco, co na této síti dělají – tedy natočit video, a také dostali svůj brand do hashtagu, což není u podobných kampaní pravidlem. Značky si často myslí, že když bude hashtag působit více přirozeně a nebude obsahovat jejich název, má větší šanci na úspěch. A často se pak prezentuje zásah neutrálního hashtagu bez brandu, i když možná většině sledujících nedochází, že jde o reklamu.
Takže dobře odvedená kampaň, řekli byste si, koneckonců David Dobrik umí reklamu dělat velmi přirozeně odjakživa. Nicméně pak se o kampani zmínil ve svém podcastu a posluchačům (a hlavně tedy lidem z marketingové branže) vyrazil dech informací, že celkový zásah videí s hashtagem #ChipotleSponsorMe byl 1,1 miliardy. Tolikrát se všechna videa dohromady na TikToku zobrazila. I když nejde samozřejmě o počet oslovených účtů, ale počet přehrání videí, je to neuvěřitelné číslo.
Dobrik má informaci pravděpodobně přímo z TikToku a údajně se jednalo o jednu z nejlepších kampaní na této platformě vůbec.
Takhle to vypadá, když se potkají všechny tři složky: smysluplný obsah soutěže nebo kampaně, značka osloví relevantní publikum a vybere si k tomu ambasadora, který má kromě dosahu i veřejně zmiňované sympatie ke značce a nemusí přesvědčovat své publikum o tom, že má promovanou značku rád. Skvělé.
P. S. Samozřejmě se mi vrátily vzpomínky na kampaň, kterou jsme dělali s Jirkou pro McDonald’s, ale o tom třeba někdy příště.