Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Influenceři

15 tipů z praxe, jak (ne)oslovit influencery

Reading Time: 5 min. čtení Co dělat a nedělat, aby váš e-mail zajímavým influencerům neskončil okamžitě v koši.

Už pátým rokem dostávám každý den několik nabídek od firem, které by chtěly spolupráci s některým z mých sourozenců – Katkou a Jirkou. Nabídky chodí od mediálních či PR agentur, od agentur, které se na influencery „specializují“ nebo přímo od značek. Jaké chyby nejčastěji dělají a co by mohly dělat lépe?

1. Podepište se a připojte na sebe kontakt

Ano, opravdu se děje, že přijde nabídka bez kontaktních údajů nebo odkazu na produkt, se kterým se snažíte tvář spojit.

2. Neposílejte nabídky z mobilu

Nebo alespoň smažte větu, která vás z toho usvědčuje.

3. Pokud zastupujete firmu, nepište ze soukromého mailu

Tohle jde většinou ruku v ruce s prvním bodem.

4. Snažte se zaujmout už předmětem

Mail s předmětem „Spolupráce“ pravděpodobně nikdo ani neotevře. Na druhou stranu ani vepsat celé znění e-mailu do něj není ideální (ano, stalo se mi to).

5. Nebuďte tajemní

Netrvejte hned na schůzce, kde vše vysvětlíte, ale srozumitelně popište, o co vám jde.

6. Nebuďte creepy

I když máte influencera tzv. nakoukaného, není vhodné do nabídky přidávat zhodnocení jeho dovolené nebo pozdravovat děti.

7. Buďte tak akorát dlouzí

Jedna věta v e-mailu je málo (pokud jste prezident USA, tak by mohla stačit), dlouhými odstavci se zase nikdo nechce probírat. Stručně a jasně.

8. Pokud posíláte přílohu, zamyslete se nad její velikostí

A také nad tím, jak ji adresátovi poslat co nejkomfortněji. Použijte klidně nějakou službu, která funguje jako úložiště.

9. Před odesláním e-mail zkontrolujte

Nebo někoho poproste, aby vám opravil chyby. Myslete na to, že máte pravděpodobně jediný výstřel a ten chcete udělat bezchybně.

10. Smajlíky a emotikony do tohoto typu e-mailu nepatří

Jednou jsem jich napočítal 12 v jednom odstavci.

11. Pokud plánujete napsat více lidem, raději si třikrát zkontrolujte oslovení

Není nic horšího, než Katku pozdravit „Milá Nicol“.

12. Na debatu o ceně je zatím čas

Říct si o ceník hned v prvním mailu je no go. Kupodivu jde většinou opět ruku v ruce s bodem 1 a 3.

13. E-mail by měl odeslat relevantní člověk

Nesvěřujte to grafičce či asistentovi jen proto, že mají nejvíce sledujících na Instagramu ve vaší firmě. Z jedné společnosti psal nedávno PPC specialist a umím si představit, jak u toho musel skřípat zuby.

14. Zjistěte si, na jakých platformách oslovený člověk působí

Nechtějte po něm článek na blog, když žádný nemá, nebo video, když už pár let na YouTube nenatáčí. Stejně tak se podívejte, s jakými značkami spolupracoval v poslední době, jestli mezi nimi není vaše konkurence. Je pak pravděpodobné, že s vámi chtít dělat nebude.

15. Myslete na to, že influencer nezná vaše problémy

Možná ho projekt, kterým vy žijete nonstop, ani nezajímá. Zamyslete se, co mu můžete nabídnout z jeho pohledu, proč by se měl pro vaši značku nadchnout.  Stalo se mi, že mi jeden hoch poslal dlouhý román o tom, jak pracuje už třetím rokem nonstop na aplikaci, která změní svět, že se mu tím rozbil jeho osobní život, musel se přestěhovat do jiného města, ale teď už je před spuštěním a bude to bomba. Co myslíte, popsal, o jakou aplikaci jde a co umí? Správně.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Jsem vzděláním knihovník a po tátovi jedlík. Dělám do marketingu.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.