Kritické jsou především první 3 vteřiny, kdy se divák rozhoduje, jestli vám dá šanci nebo se s vámi vidí možná i naposled v životě. První věta, kterou řeknete nebo první bublina s textem rozhoduje. Proto je nezbytně nutné vědět, jak rychle zaujmout. V social-media terminologii se pro zachycení divákovi pozornosti běžně používá termín hook, v překladu tedy háček. Jak si diváky zaháčkovat? Pojďme se podívat na pár technik, které vám pomůžou.
Pohyb
A’t už použijete nevšední přechod, rychlý sestřih, speciální efekty nebo zoomování, pravděpodobně to výsledkům vašeho videa pomůže. Jednoduše – udělejte video vizuálně tak zajímavé, že uživatelům nedáte jinou možnost, než ho celé dokoukat. A v nejlepším případě si ho pustit znovu.
Řekněte něco, s čím se divák může ztotožnit
,,Taky nemůžete v noci usnout?”
,,Jak ukončit telefonní hovor a nikoho tím nenaštvat?”
Jakmile mají diváci nějaký vztah k tomu, co říkáte, s největší pravděpodobností si nedovolí vaše video přeskočit. Snažte se být empatičtí, co nejlépe poznat diváky, kterým chcete obsah ukazovat a tak trochu jim “číst myšlenky”. S nejčastějšími dotazy vám může pomoct nástroj Answerthepublic.com, nejčastější otázky v komentářích nebo samotné Otázky a odpovědi přímo na TikToku. Dejte lidem to, co chtějí. Čím lépe se trefíte, tím lepší bude odezva TikToku.
Buďte kontroverzní
,,Myslím, že plemeno rotvajler je úplně nejhorší!”
Věděli jste, že dezinformace se šíří 6× rychleji než pravdivé informace? Pokud si tuto statistiku vezmeme k srdci, zjistíme, že trochu kontroverze zajistí vašemu videu větší šanci uspět. Drby fungovaly odjakživa a vždy budou, využijte je (v dobrém slova smyslu!) ku svému prospěchu.
Krásný příklad najdeme u českého profilu @malenivy:
Buďte aktuální
Video s tipy na aplikace, které se ti budou hodit ve škole? Sdílené 3 dny před začátkem školy? To je ta správná cesta. Správné načasování může být často důležitější než samotné sdělení. Ukázkově toho využil @jakubsimsa:
Použijte silné tvrzení
,,99 % uživatelů iPhonu tohle neví!”
,,Brands can’t seem to figure TikTok out”
Znovu – kontroverze jednoduše funguje. A máloco je zajímavější sledovat než někoho, kdo dokáže sebevědomě odargumentovat svoji myšlenku.
Jak sami vidíte, možností, jak zachytit divákovu pozornost, je spousta a na každé publikum bude pravděpodobně fungovat trochu jiný přístup. Zkuste na svém účtu vyzkoušet, co bude nejlépe fungovat vám. A poslední rada na závěr. Jakmile vidíte sympatický engagement u vaší oblíbené značky nebo influencera, nebojte se od nich inspirovat.
Funguje některý z těchto způsobů přímo vám? Znáte nějaký trik, na který jsme zapomněli?