Jen stěží byste momentálně hledali profesionální fotbalový klub, který není na Instagramu. Klasické příspěvky, živá vysílání, stories a v poslední době také Reels – to vše jsou skvělé nástroje k prezentaci klubu a spojení s fanoušky. Tak který z nich je na tom, co do počtu sledujících, nejlépe?
10. místo – Arsenal (20,4 mil.)
Začneme odzadu. S 20 miliony sledujících je na 10. místě Arsenal. Klub ze severu Londýna patří historicky k těm nejlepším, které kdy v Anglii byly, ale v posledních letech zaznamenává úpadek. To se však na Instagramu příliš neprojevuje. Oceňujeme například využívání konkrétních tváří v den zápasu, kdy se na tvorbě stories podílejí zaměstnanci klubu či analytik Adrian Clarke, který pro sledující rozebírá taktiku a sestavy. A pokud se vám jejich stories líbí, vyzkoušejte appku Unfold, ve které je Arsenal tvoří.
9. místo – Manchester City (27,5 mil.)
Opakem Arsenalu můžeme označit právě Manchester City. Klub, který v posledních 10 letech zaznamenal obrovský růst. Několikrát ovládl anglickou nejvyšší soutěž, zaměstnává Pepa Guardiolu, jednoho z nejlepších trenérů na světě, a hrají za něj ty největší světové hvězdy. Navíc prostřednictvím City Football Group a svých dceřiných klubů napříč kontinenty (New York City, Melbourne City FC, Montevideo City Torque a další) disponuje obrovským globálním vlivem a to se podepisuje i na počtu sledujících oficiálního profilu. Mimochodem, pokud byste se nudili, můžete vyzkoušet jeden ze čtyř kreativních filtrů, které v Man City pro své fanoušky vytvořili.
8. místo – Bayern Mnichov (29,3 mil.)
Bayern Mnichov je jediným německým klubem v TOP 10. A zřejmě to tak ještě dlouho zůstane. Druhá Borussia Dortmund má „jen“ 14,6 mil. sledujících, a k tomu navrch 2,1 mil. na výhradně anglickém profilu.
7. místo – Chelsea FC (30,7 mil.)
Hranici 30 mil. sledujících právem překračuje londýnská Chelsea. Klub, do kterého vydatně investuje ruský miliardář Roman Abramovič, se drží již několik let na špičce nejen fotbalového žebříčku. Moc se nám líbí především grafické zpracování některých příspěvků.
6. místo – Liverpool FC (33,6 mil.)
Do první pětky se jen těsně nevejde Liverpool. Tradiční anglický klub s bohatou historií si v posledních letech užívá návrat na vrchol a je to vidět i na rostoucím publiku. Mimochodem, věděli jste, že basketbalista LeBron James má v tomto klubu podíl skrze investiční společnost RedBird Capital Partners a často s ním prostřednictvím sociálních sítí interaguje?
5. místo – Juventus (51,4 mil.)
Ačkoliv se Juventusu daří výhradně v italské lize a na evropské scéně je to spíše zklamání, v žebříčku nejsledovanějších fotbalových klubů na Instagramu patří “Staré dámě” čtvrté místo. A víte proč? Opět Ronaldo efekt. Právě díky jeho angažmá v letech 2018-2021 se o klub začalo zajímat velké množství nových, především zahraničních fanoušků a v této době zaznamenal profil největší růst.
4. místo – Manchester United (51,6 mil.)
Posledním anglickým zástupcem v TOP 10 je Manchester United. Obrovský nárůst zaznamenal profil tohoto klubu především letos v létě, kdy došlo k překvapivému návratu Cristiana Ronalda. Během pár dní před a po oznámením přestupu přibylo více než 3 miliony nových sledujících a číslo stále roste. Ronaldo efekt!
Úplně první příspěvek oznamující Ronaldův návrat navíc nasbíral rekordních 13 milionů lajků.
3. místo – Paris Saint-Germain (52,7 mil.)
Francouzská liga je až šestou nejlepší ligou na světě, přesto je mezi nejsledovanějšími kluby na Instagramu jeden její zástupce. PSG je v současnosti nejen fotbalový klub, ale také globální značka. Partnerství s Air Jordan, zvučná jména typu Beckham, Ibrahimović, nebo aktuálně trio Messi, Neymar & Mbappé. To jsou taháky, na které slyší fanoušci z celého světa. A pokud se ptáte, jaký vliv na růst sledujících měl nedávný příchod Lionela Messiho, tak vězte, že velký. Dokonce větší než ten Ronaldův – PSG získalo během pár dní po oznámení přestupu přes 5 milionů nových sledujících. Messi efekt!
2. místo – FC Barcelona (102 mil.)
Jsme ve finále! První dvě místa míří do Španělska. Dva fotbaloví giganti, dva nesmiřitelní rivalové – jak na hřišti, tak i na poli sociálních sítí. Barcelona a Real Madrid jsou jediné fotbalové kluby, které mají na Instagramu více než 100 milionů sledujících. A není náhodou, že Messi s Ronaldem v nich působili značnou část svých fotbalových kariér.
1. místo – Real Madrid (105 mil.)
Zatímco Barcelona spoléhá v tvorbě obsahu především na externí nástroje, Real Madrid velmi dobře využívá nástroje zabudované přímo v Instagramu. Kreativně pracuje s písmem, gify a samolepkami v rámci stories, a celkově jsou jejich příspěvky velmi interaktivní.
A jak je to s působením hokejových klubů na Instagramu? Na to se podíváme zase příště.