Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

TOP 10 nejsledovanějších fotbalových klubů na IG

Reading Time: 10 min. čtení Fotbal se hraje pro fanoušky. Fakt, kterého si jsou vědomi hráči, sponzoři a v neposlední řadě také samotné fotbalové kluby. I proto se snaží ke svým příznivcům hledat stále nové cesty, a sociální sítě patří mezi ty nejdůležitější.

Jen stěží byste momentálně hledali profesionální fotbalový klub, který není na Instagramu. Klasické příspěvky, živá vysílání, stories a v poslední době také Reels – to vše jsou skvělé nástroje k prezentaci klubu a spojení s fanoušky. Tak který z nich je na tom, co do počtu sledujících, nejlépe?

10. místo – Arsenal (20,4 mil.)

Začneme odzadu. S 20 miliony sledujících je na 10. místě Arsenal. Klub ze severu Londýna patří historicky k těm nejlepším, které kdy v Anglii byly, ale v posledních letech zaznamenává úpadek. To se však na Instagramu příliš neprojevuje. Oceňujeme například využívání konkrétních tváří v den zápasu, kdy se na tvorbě stories podílejí zaměstnanci klubu či analytik Adrian Clarke, který pro sledující rozebírá taktiku a sestavy. A pokud se vám jejich stories líbí, vyzkoušejte appku Unfold, ve které je Arsenal tvoří.

9. místo – Manchester City (27,5 mil.)

Opakem Arsenalu můžeme označit právě Manchester City. Klub, který v posledních 10 letech zaznamenal obrovský růst. Několikrát ovládl anglickou nejvyšší soutěž, zaměstnává Pepa Guardiolu, jednoho z nejlepších trenérů na světě, a hrají za něj ty největší světové hvězdy. Navíc prostřednictvím City Football Group a svých dceřiných klubů napříč kontinenty (New York City, Melbourne City FC, Montevideo City Torque a další) disponuje obrovským globálním vlivem a to se podepisuje i na počtu sledujících oficiálního profilu. Mimochodem, pokud byste se nudili, můžete vyzkoušet jeden ze čtyř kreativních filtrů, které v Man City pro své fanoušky vytvořili.

8. místo – Bayern Mnichov (29,3 mil.)

Bayern Mnichov je jediným německým klubem v TOP 10. A zřejmě to tak ještě dlouho zůstane. Druhá Borussia Dortmund má „jen“ 14,6 mil. sledujících, a k tomu navrch 2,1 mil. na výhradně anglickém profilu.

7. místo – Chelsea FC (30,7 mil.)

Hranici 30 mil. sledujících právem překračuje londýnská Chelsea. Klub, do kterého vydatně investuje ruský miliardář Roman Abramovič, se drží již několik let na špičce nejen fotbalového žebříčku. Moc se nám líbí především grafické zpracování některých příspěvků.

6. místo – Liverpool FC (33,6 mil.)

Do první pětky se jen těsně nevejde Liverpool. Tradiční anglický klub s bohatou historií si v posledních letech užívá návrat na vrchol a je to vidět i na rostoucím publiku. Mimochodem, věděli jste, že basketbalista LeBron James má v tomto klubu podíl skrze investiční společnost RedBird Capital Partners a často s ním prostřednictvím sociálních sítí interaguje?

5. místo – Juventus (51,4 mil.)

Ačkoliv se Juventusu daří výhradně v italské lize a na evropské scéně je to spíše zklamání, v žebříčku nejsledovanějších fotbalových klubů na Instagramu patří “Staré dámě” čtvrté místo. A víte proč? Opět Ronaldo efekt. Právě díky jeho angažmá v letech 2018-2021 se o klub začalo zajímat velké množství nových, především zahraničních fanoušků a v této době zaznamenal profil největší růst.

4. místo – Manchester United (51,6 mil.)

Posledním anglickým zástupcem v TOP 10 je Manchester United. Obrovský nárůst zaznamenal profil tohoto klubu především letos v létě, kdy došlo k překvapivému návratu Cristiana Ronalda. Během pár dní před a po oznámením přestupu přibylo více než 3 miliony nových sledujících a číslo stále roste. Ronaldo efekt!

Úplně první příspěvek oznamující Ronaldův návrat navíc nasbíral rekordních 13 milionů lajků.

3. místo – Paris Saint-Germain (52,7 mil.)

Francouzská liga je až šestou nejlepší ligou na světě, přesto je mezi nejsledovanějšími kluby na Instagramu jeden její zástupce. PSG je v současnosti nejen fotbalový klub, ale také globální značka. Partnerství s Air Jordan, zvučná jména typu Beckham, Ibrahimović, nebo aktuálně trio Messi, Neymar & Mbappé. To jsou taháky, na které slyší fanoušci z celého světa. A pokud se ptáte, jaký vliv na růst sledujících měl nedávný příchod Lionela Messiho, tak vězte, že velký. Dokonce větší než ten Ronaldův – PSG získalo během pár dní po oznámení přestupu přes 5 milionů nových sledujících. Messi efekt!

2. místo – FC Barcelona (102 mil.)

Jsme ve finále! První dvě místa míří do Španělska. Dva fotbaloví giganti, dva nesmiřitelní rivalové – jak na hřišti, tak i na poli sociálních sítí. Barcelona a Real Madrid jsou jediné fotbalové kluby, které mají na Instagramu více než 100 milionů sledujících. A není náhodou, že Messi s Ronaldem v nich působili značnou část svých fotbalových kariér.

1. místo – Real Madrid (105 mil.)

Zatímco Barcelona spoléhá v tvorbě obsahu především na externí nástroje, Real Madrid velmi dobře využívá nástroje zabudované přímo v Instagramu. Kreativně pracuje s písmem, gify a samolepkami v rámci stories, a celkově jsou jejich příspěvky velmi interaktivní.

A jak je to s působením hokejových klubů na Instagramu? Na to se podíváme zase příště.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Život je lepší s míčem u nohou.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.