Connect with us

Hi, what are you looking for?

ClickbaitClickbait

Influenceři

Virtuální influenceři. Nahradí někdy ty skutečné?

Reading Time: 7 min. čtení Nejsou živí, ale přesto mají práci, koníčky a hlavně zástup fanoušků. Řeč je o virtuálních influencerech. Na sítích se nejedná o novinku, ale jejich boom se teprve očekává.

Virtuální influencer je fiktivní, počítačově vytvořená postava, která často vypadá tak moc lidsky, že ji těžko na první pohled rozeznáte od reálného člověka. Říká se jim také CGI influenceři. Vymyšlený je nejen jejich vzhled, ale celá osobnost – jezdí na dovolené, mají vlastní koníčky a dokonce i kamarády, další virtuální influencery. 

Pro zadavatele reklamy může být virtuální influencer mnohdy lepší než ten skutečný, protože se u nich nemusí obávat případných skandálů či kontroverzí.
Pokud by si značky samy tvořily takové influencery, stali by se ideálními ambasadory, protože by byli vytvoření přesně tak, aby odpovídali ideálům značky.

Nevýhodou může být nulová autenticita. Vzhledem k tomu, že je influencer kompletně vymyšlený, nemá vlastně žádné zásady, hodnoty ani názory.

Že jste na žádného virtuálního influencera ještě nenarazili? Tak my vám jich pár představíme.

@magazineluiza

Nejsledovanějším virtuálním influencerem je Lu du Magalu z Brazílie. Lu vznikla původně jako maskot společnosti Magazine Luiza, což je taková brazilská verze Ikey, v roce 2003. S nástupem sociálních sítí se z ní postupně stala virtuální influencerka, na FB nasbírala 13 milionů fanoušku a na IG ji sleduje 5,6 milionu lidí. Jako ambasadorka Magazine Luiza dělá unboxingy, recenze a a různé tipy.

@lilmiquela

Lu je možná nejsledovanější, ale protože jsou všechny její výstupy v portugalštině, je známá především v Brazílii. Pokud jste někdy o nějakém virtuálním influencerovi slyšeli, byla to pravděpodobně Miquela Sousa. Miquelu stvořil v roce 2016 Brud, startup v LA, a okamžitě pobláznila celý virtuální svět. Na IG má přes 3 miliony sledujících a v roce 2018 byla časopisem TIME zařazena mezi 25 nejvlivnějších osobností na internetu

Lil Miquela pracovala s nejznámějšími módními značkami, jako je Prada, Dior, Calvin Klein či UGG. Nezůstává ale jen u módy, do své kampaně ji zařadil třeba i Samsung společně s Millie Bobby Brown.

Za jeden instagramový příspěvek dostávají velké virtuální influencerky až 1600 dolarů.

Podle OneBuy si v loňském roce Miquela modelingem a spolupracemi vydělala 11,7 milionů dolarů. 

Jejím velkým koníčkem je hudba a vydala dokonce i svůj vlastní singl.

I Miquela ví, že není dobré působit pouze na jediné platformě, proto svou pozornost zaměřila i na TikTok, kde je také velmi úspěšná – sleduje ji tam přes 3 miliony lidí.

@lilmiquela

No I don’t taste, yes I feel texture. My favorite texture is mush mixed with crunch.

♬ Girls Want Girls – Drake

@bejby.blue

Světovým trendem virtuálních influencerů se inspirovali i naši sousedé na Slovensku. Tatra banka stvořila svoji Bejby Blue, aby se stala ambasadorkou studentského účtu. Na Instagramu se pomalu blíží k hranici 10 tisíc sledujících, ale najdeme ji i na TikToku a YouTube.

Poprvé byla představena loni ve videoklipu Dalyba ke skladbe 4eva.

@knoxfrost

Mezi CGI influencery samozřejmě najdeme i zástupce mužského pohlaví. Jedním z nich je 21letý Knox Frost. Se svými 700 tisíci sledujícími patří mezi nejsledovanější virtuální muže na Instagramu.

S Knoxem se loni spojila Světová zdravotnická organizace, aby společně vzdělávali generaci Z o pandemii Covidu-19.

Byl vytvořený v roce 2019 a od té doby se objevil v magazínech Forbes, Business Insider, AdAge, Fortune, Adweek, Buzzfeed, Mashable, Dazed, Betches, CNN a dalších. 

Virtuální influenceři jsou oblíbení hlavně v Asii a Jižní Americe. Uvidíme, jestli se dočkáme i nějakého českého.  

Pokud vás virtuální influenceři zaujali, můžete se podívat také na další: 

Bermuda
imma
Janky
Thalasya Pov
Anna Cattish
Blawko
Guggimon
noonoouri

Již jsi hlasoval(a)!
Written By

Napsala jsem bakalářku o TikToku ✌🏼

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.