Virtuální influencer je fiktivní, počítačově vytvořená postava, která často vypadá tak moc lidsky, že ji těžko na první pohled rozeznáte od reálného člověka. Říká se jim také CGI influenceři. Vymyšlený je nejen jejich vzhled, ale celá osobnost – jezdí na dovolené, mají vlastní koníčky a dokonce i kamarády, další virtuální influencery.
Pro zadavatele reklamy může být virtuální influencer mnohdy lepší než ten skutečný, protože se u nich nemusí obávat případných skandálů či kontroverzí.
Pokud by si značky samy tvořily takové influencery, stali by se ideálními ambasadory, protože by byli vytvoření přesně tak, aby odpovídali ideálům značky.
Nevýhodou může být nulová autenticita. Vzhledem k tomu, že je influencer kompletně vymyšlený, nemá vlastně žádné zásady, hodnoty ani názory.
Že jste na žádného virtuálního influencera ještě nenarazili? Tak my vám jich pár představíme.
@magazineluiza
Nejsledovanějším virtuálním influencerem je Lu du Magalu z Brazílie. Lu vznikla původně jako maskot společnosti Magazine Luiza, což je taková brazilská verze Ikey, v roce 2003. S nástupem sociálních sítí se z ní postupně stala virtuální influencerka, na FB nasbírala 13 milionů fanoušku a na IG ji sleduje 5,6 milionu lidí. Jako ambasadorka Magazine Luiza dělá unboxingy, recenze a a různé tipy.
@lilmiquela
Lu je možná nejsledovanější, ale protože jsou všechny její výstupy v portugalštině, je známá především v Brazílii. Pokud jste někdy o nějakém virtuálním influencerovi slyšeli, byla to pravděpodobně Miquela Sousa. Miquelu stvořil v roce 2016 Brud, startup v LA, a okamžitě pobláznila celý virtuální svět. Na IG má přes 3 miliony sledujících a v roce 2018 byla časopisem TIME zařazena mezi 25 nejvlivnějších osobností na internetu.
Lil Miquela pracovala s nejznámějšími módními značkami, jako je Prada, Dior, Calvin Klein či UGG. Nezůstává ale jen u módy, do své kampaně ji zařadil třeba i Samsung společně s Millie Bobby Brown.
Podle OneBuy si v loňském roce Miquela modelingem a spolupracemi vydělala 11,7 milionů dolarů.
Jejím velkým koníčkem je hudba a vydala dokonce i svůj vlastní singl.
I Miquela ví, že není dobré působit pouze na jediné platformě, proto svou pozornost zaměřila i na TikTok, kde je také velmi úspěšná – sleduje ji tam přes 3 miliony lidí.
@lilmiquela No I don’t taste, yes I feel texture. My favorite texture is mush mixed with crunch.
♬ Girls Want Girls – Drake
@bejby.blue
Světovým trendem virtuálních influencerů se inspirovali i naši sousedé na Slovensku. Tatra banka stvořila svoji Bejby Blue, aby se stala ambasadorkou studentského účtu. Na Instagramu se pomalu blíží k hranici 10 tisíc sledujících, ale najdeme ji i na TikToku a YouTube.
Poprvé byla představena loni ve videoklipu Dalyba ke skladbe 4eva.
@knoxfrost
Mezi CGI influencery samozřejmě najdeme i zástupce mužského pohlaví. Jedním z nich je 21letý Knox Frost. Se svými 700 tisíci sledujícími patří mezi nejsledovanější virtuální muže na Instagramu.
S Knoxem se loni spojila Světová zdravotnická organizace, aby společně vzdělávali generaci Z o pandemii Covidu-19.
Byl vytvořený v roce 2019 a od té doby se objevil v magazínech Forbes, Business Insider, AdAge, Fortune, Adweek, Buzzfeed, Mashable, Dazed, Betches, CNN a dalších.
Virtuální influenceři jsou oblíbení hlavně v Asii a Jižní Americe. Uvidíme, jestli se dočkáme i nějakého českého.
Pokud vás virtuální influenceři zaujali, můžete se podívat také na další:
Bermuda
imma
Janky
Thalasya Pov
Anna Cattish
Blawko
Guggimon
noonoouri