Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Marketing

Známá loga a jejich skryté významy

Reading Time: 11 min. čtení Některé značky chtějí od svého firemního loga víc než jen snadnou rozpoznatelnost. Často do nich schovávají hlubší poselství.

Zvolit správný logotyp je stejně důležité jako vybrat vhodný název společnosti. Z dlouhodobého budování brandingu je totiž klíčová jasná rozpoznatelnost. Některé značky si spojíme například s barvou, jiné s vůní nebo melodií a jiné zase s typickou vizuální identitou. Pod vizuální prvky můžeme zařadit i logotypy. A na některá zajímavá loga, třeba i s hlubším, někdy na první pohled ne úplně zřejmým významem, se podíváme.

FedEx

Název této přepravní firmy už pravděpodobně slyšel každý z nás. Jsem si jistý, že i logo jste už někdy v životě viděli. Na první pohled je to obyčejný nápis „FedEx“. Když se ale pozorně zadíváte na písmena „Ex“, objevíte mezi nimi šipku, která symbolizuje právě rychlou přepravou zásilek. Jakmile jednou šipku spatříte, už ji tam uvidíte vždycky.

logo FedEx

ROXY

Tato dámská oděvní značka vznikla v roce 1990. Primárně byla určena surfařkám a vyčlenila se z pánské značky Quiksilver. A právě logo Quiksilver je klíčové. Spojíte-li totiž dvě loga Quiksilveru k sobě, dostanete srdíčko v podobě loga ROXY.

logo Quiksilver | ROXY

Beats by Dre

Na první pohled tvoří logo značky Beats bílé písmeno B v červeném kruhu. Na tom by nebylo nic zvláštního – B jako Beats. Pokud ale budete pátrat po hlubším významu, dohledáte, že červený kruh má také symbolizovat hlavu a písmeno B pak zobrazuje siluetu overhead sluchátek. Což krásně vystihuje produkt, který tato firma vyrábí.

logo Beats by Dre

Hyundai

Jihokorejskou automobilku Hyundai asi netřeba představovat. Logotyp Hyundai tvoří počáteční písmeno H uzavřené v oválu. Asi každého napadne, že se jedná o počáteční písmeno, což je pravda. Zároveň ale stylizace písmena „H“ symbolizuje dvě lidské siluety podávající si ruce a uzavírající tak pomyslné pouto mezi značkou a zákazníkem.

logo Hyundai

Amazon

Internetový obchodní gigant využívá pro svoji prezentaci typografické logo doplněné o oranžovou šipku. A právě tato šipka vyjadřuje velikost a šíři sortimentu, který můžete na amazonu nakoupit. Neboli seženete tam vše od A do Z.

logo amazon

Toblerone

Švýcarská čokoláda, která se od ostatních odlišuje tvarem i balením. Jméno vzniklo spojením příjmení zakladatele (Theodor Tobler), města Bernu a italského výrazu torrone (turecký med). Jednotlivé kousky čokolády tvoří trojúhelníčky symbolizující švýcarské Alpy. V logu je vyobrazena konkrétně hora Matterhorn. A pokud se zadíváte pozorně, najdete tam i siluetu medvěda.

logo Toblerone

Tour de France

Nejznámější etapový cyklistický závod světa do typografického loga vtipně zakomponoval siluetu cyklisty (závodníka) na kole. Cyklistu tvoří písmeno „R“ (a „U“) a jízdní kolo je pak tvořeno písmeny „O“. Žlutá barva symbolizuje barvu trikotu, do které se může obléct pouze vítěz závodu.

logo Tour de France

Pinterest

Obrázková sociální síť Pinterest používá pro své logo zcela jasně bílé počáteční písmeno „P“ v červeném pozadí. Zároveň pokud si přeložíte první tři písmena slova Pinterest, tedy „pin“, dostanete slovo „špendlík“. Vizuálně se tedy jedná jak o písmeno „P“, tak právě o onen špendlík. Na tomto principu sociální síť funguje – na svoji nástěnku si připínáte oblíbené obrázky.

logo Pinterest

Formule 1

Nejprestižnější automobilový závod Formule 1 ve svém logu využívá negativní prostor. Zatímco písmeno „F“ je lehce rozpoznatelné, číslice „1“ je možná pro některé pozorovatele ukryta. Najdeme ji mezi písmenem „F“ a červeným vzorem, který symbolizuje rychlost (nikoli tedy číslici 1).

logo F1

Carrefour

V minulých letech jste se i u nás mohli setkat s hypermarketem Carrefour. Jeho logo se skládá ze tří barev a odkazuje tak na svoje francouzské kořeny. Je tvořeno dvěma šipkami, které vychází z názvu Carrefour (=rozcestí). Všimli jste si však, že logo využívá stejně jako Formule 1 negativní prostor, ve kterém je zobrazeno písmeno „C“?

logo Carrefour

London Symphony Orchestra

U tohoto logotypu si na první pohled všimnete, že je tvořeno počátečními písmeny London Symphony Orchestra (LSO). Typograficky byla písmena navržena tak, aby zároveň symbolizovala dirigenta, který drží v ruce taktovku. Jakmile o tom víte, jistě ho tam uvidíte.

logo London Symphony Orchestra

LG

Jihokorejská společnost LG vyrábějící elektroniku si pro svůj logotyp zvolila umístění písmen „L“ a „G“ na červené pozadí. Při pozornějším zkoumání zjistíme, že se jedná o radostný lidský obličej. Radostný proto, protože LG svůj název spojila s mottem „Life’s Good“, což můžeme přeložit jako „Život je hezký“. Existují však i spekulace o tom, že logotyp vznikl z předobrazu Pacmana. Posuneme-li totiž písmeno „L“ výše a celý obrázek otočíme o 90 stupňů ve směru hodinových ručiček, máme Pacmana.

logo LG

Adidas

Přemýšleli jste někdy o tom, co znamenají tři pruhy v logu adidas a proč jsou vyobrazeny tímto způsobem? Adidas marketingově využívá více subbrandů – Adidas Originals, Adidas Performance a Adidas Sport Style. Logotyp, na který se díváme, patří Adidas Performance. V tomto případě tři pruhy symbolizují horu, která představuje výzvy a cíle, které musí člověk každý den překonat.

logo adidas

Gillette

Tato značka spadající pod gigant Procter & Gamble je pro mnohé lidi synonymem hladkého oholení. A právě ostrost svých břitů se rozhodl Gillette v logu vyjádřit tím, že uřízl špičky písmen „G“ a „i“ stejně, jako by to udělala ostrá břitva.

logo Gillette

Levi’s

Na první pohled se může zdát, že na logotypu Levis není nic zajímavého. Avšak jeho tvar svůj skrytý význam má. Spodní tvar loga (spolu s negativním prostorem) totiž odkazuje na typický tvar zadních kapes, který najdeme u „levisek“. Anglicky se označuje jako „batwing shape“, což bychom mohli přeložit jako „tvar netopýřích křídel“. Oficiálně se tvar kapes nazývá „Obloukovitý“ (anglicky Arcuate).

logo Levis
Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Píši, tedy jsem.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Influenceři

Reading Time: 17 min. čtení Kdo je MrBeast a proč rozdává stovky tisíc dolarů náhodným lidem?

Influenceři

Reading Time: 34 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno.

Sociální sítě

Reading Time: 6 min. čtení Dokážou zkazit den, umí zasáhnout citlivé místo, zranit a rozplakat. V některých případech dokonce naplňují skutkovou podstatu trestného činu. A přitom se jedná o způsob komunikace, na který si mnozí tvůrci na internetu a sociálních sítích už zvykli a berou ho jako nedílnou součást – hejty.