Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Marketing

Které emoji používáme nejčastěji a jaké nové smajlíky nás čekají příští rok?

Reading Time: 6 min. čtení Každoročně vychází seznam nejpoužívanějších emoji a letos jsme se opět dočkali. Jak se liší od toho loňského? A na jaké nové emoji se můžeme těšit v tom příštím?

Používají se v osobní komunikaci, na sociálních sítích velkých značek, v newsletterech a v Česku jsme je dokonce zažili i v politické kampani. Emoji jsou svébytnou řečí, univerzálním jazykem digitální populace, kterým lze vyjádřit často víc než dlouhými texty. Podle dat používá emoji 92 % světové populace a celkem dnes existuje 3663 různých variant

Toto jsou nejčastěji používané emoji uplynulého roku podle stránky unicode.org.

Takto vypadal pro srovnání rok 2019: 😂 ❤️ 😍 🤣 😊 🙏 💕 😭 😘 👍

Nejoblíbenější emojis ve svých kategoriích jsou ty, které v sobě skrývají více významů. Například: 🚀, 💪  nebo 🤸. Naopak nejméně používanými emojis jsou vlajky států. Tato skupina paradoxně tvoří nejpočetnější zástup mezi všemi kategoriemi. Mezi největší skokany patří  🎂 (113. místo na 25. místo) a 🎈 (139. místo na 48. místo).

Nejpoužívanější emoji 2020-2021.

Předchůdci dnešních emoji byly tzv. emotikony (spojení slov emotion a icon). Spoustu lidí si stále pamatuje smajlíky s dvojtečkou a závorkou, někdo je dokonce ještě pořád používá, proč ne. První emoji byly vytvořeny pro japonskou společnost SoftBank v roce 1997. Shigetaka Kurita, který je označován za otce emoji, přišel se svými 176 obrázky až o dva roky později. Jeho set vznikl pro japonského operátora Docomo a dnes je součástí sbírky Muzea moderního umění v New Yorku. Slovo emoji pochází právě z japonštiny ze dvou slov: “e” jako obrázek a “moji” pro znak.

Na svůj boom si ale počkaly do doby, kdy je adaptoval Apple ve svém updatu iOS5 v roce 2011. Následoval operační systém Android a definitivního uznání dosáhly v roce 2015, kdy byl tento znak 😂 zvolen “Slovem roku” prestižním Oxford Dictionary.

Každá země a kultura potřebuje jiné emojis.

Shigetaka Kurita pro Vice.com

Aby se emoji dostalo do široké nabídky, kterou vám nabízejí telefony a další zařízení, tak musí projít schválením Unicode Consortia. Tento proces trvá asi 1-2 roky a kritérií pro přijetí je celá řada – například to, že určitou emoci/myšlenku nelze vyjádřit současnou nabídkou všech emojis.

Světový den emoji se slaví 17. července

Pro rok 2022 už jsou nové emoji schválené od letošního září, tak se na ně pojďme podívat:

Ukázka 37 nových emoji znaků, které mají přijít v průběhu roku 2022

Člověk s korunou má například vyjadřovat neutrální genderovou alternativu pro prince a princeznu. Korál se váže k problematice globálního oteplování a těhotný muž vznikl s ohledem na nové možnosti mít děti pro některé transgender muže a non-binary. Většina velkých platforem jako Facebook, Twitter, Apple zahrne nové emoji v první polovině příštího roku. Celý seznam si můžete prohlédout zde.

Tak schválně – podívejte se do svého telefonu, jaké jsou vaše nejpoužívanější emoji za uplynulý rok. Řekli byste, že odpovídají tomu, jaký váš rok byl?

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Baví mě vymýšlet, natáčet a zajímá mě, jak se spolu dorozumíváme.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.