Za pokusy bez zvířat
V říjnu proletělo sociálními sítěmi video, které rozbrečelo téměř každého, kdo ho viděl. Kampaň poukazující na hrůzy spojené s pokusy na zvířatech vytvořil spolek Svoboda zvířat, jehož dlouhodobým cílem je tyto praktiky zastavit.
A není divu – účinkujícím influencerům byly totiž puštěny drsné záběry ze španělské laboratoře, na kterých vidí testování zvířat bez příkras a omluv. Ve videu se tedy objevují velmi opravdové reakce Bena Cristovaa, Not So Funny Any a dalších známých osobností. Klip chytl za srdce, ale hlavně splnil svůj účel, jelikož vyvolal vlnu zájmu veřejnosti o tuto problematiku.
#ENDIKURVAKVOLBAM
Původně byla tahle zázračná medicína spíše vtipem z videa, ale „lék“ ENDIKURVAKVOLBAM si tak rychle získal své příznivce, že ho prostě nešlo nevyrobit. A tak vzniklo několik tisíc kusů, které Mikýř rozdával na náměstí Republiky. Tedy když se zrovna nenaháněl s Jankem Rubešem, který ho zběsile pronásledoval na koloběžce.
Akce se neobešla bez záplavy fotek na sociálních sítích, jež fungovaly jako „word of mouth“ a ti, kteří byli alespoň trochu poblíž, si díky nim došli pro svou vlastní krabičku Endikurvakvolbam (mě nevyjímaje). Kontaktní kampaň tak přinesla trochu čerstvého vzduchu do předvolebního období, během kterého všichni propagovali volby spíše pomocí statusů nebo formou Instastories.
Křížem krážem s Coca-Colou
Rozšiřování obzorů o vánoční kultuře si letos vzali na starost influenceři Peter Altof (známý jako Explo) a Gabi Heclová. Ve spolupráci s Coca-Colou se během několika týdnů pustili do představování tradic z různých koutů světa, a to formou videí na sociálních sítích Instagram a Facebook.
Zavítali třeba do Asie, Francie, ale i do romské rodiny nebo mezi židy. Kampaň vyzdvihuje sounáležitost mezi kulturami, a navíc poukazuje i na nosnou myšlenku značky – hlavní je být spolu.
Zpívající pohádkové postavičky
Dlouho očekávaný příchod streamovací služby Disney+ na britský trh se neobešel bez kouzelné kampaně. V únoru loňského roku se tak začaly objevovat u dveří influencerů různé postavy z notoricky známých pohádek a seriálů s uvítacím balíčkem a malým vystoupením. Jednalo se totiž o převlečené umělce, kteří měli nacvičené melodie ze „svého“ filmu.
Například influencerky Lucy a Lydiu (na Instagramu známé jako @lucyandlydia) překvapilo písní Don’t Stop Believin‘ duo ze seriálu Glee. Za nás rozhodně originálně pojatá kampaň, která navíc poukázala na širokou filmografickou diverzitu nabízenou společností Disney.
Mayo Island
Ani ve světě gamingu nebyla nouze o kreativní influencerské kampaně. Agentura Ogilvy vytvořila pro značku Hellmann’s vlastní ostrov ve hře Animal Crossing, na který mohl přijet jakýkoliv hráč a nechat tam své zkažené tuříny. Za každý vybraný kus pak firma darovala jedno reálné jídlo iniciativě Second Harvest, která ho předala potřebným – celkově se vybralo 50 000 jídel.
Kampaň se šířila pouze díky streamerům na Twitchi. Ti ve svých videích prezentovali nejen lokaci ostrova a problematiku plýtvání jídlem, na kterou kampaň poukazuje, ale i možnost získat exkluzivní in-game merch nebo si projít unikátní ostrov.
Všechny představené kampaně ukazují, že influencer marketing může být zábavný, kreativní i nabitý emocemi. Stačí ho dělat správně, což znamená, dát si záležet na nápadu i exekuci.