Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Influenceři

Jak se starám o profil Shopaholic Nicol, zatímco bojuje v Survivoru

Reading Time: 12 min. čtení O instagramový profil Nikoly Čechové se po dobu její účasti v soutěži Survivor stará Petr Král. Co se díky tomu zatím naučil?

„Kdo sem jako přidává ty příspěvky, když soutěžící údajně nemají telefony???“ Jsem to já.

S Nikčou se známe dlouho. Během posledních několika let jsem jí pomáhal s nastavením podmínek pro spolupráce, produkoval klip Ztracená, ke kterému jsme dělali i merch. Nějakou dobu jsem filtroval požadavky na nové spolupráce, máme hodně společných známých, prostě si lidsky rozumíme. Takže když přišla Nikča s tím, že se možná dostane do její oblíbené reality show Survivor, byl jsem jeden z těch, co s ní prožíval všechny castingy, fyzické i psychické testy a celou tu cestu před. 

Asi tři týdny před odjezdem mi napsala, jestli bych se jí mohl starat o instagram, zatímco bude v soutěži, protože na ostrově nemají soutěžící přístup k internetu. To jsem bral jako známku velké důvěry z její strany a samozřejmě na to kývnul. Co si budeme povídat, mít v ruce jeden z největších instagramových účtů je pro mě, potažmo celý Socialpark, zajímavé i profesně.

Rád bych se s vámi podělil o své dosavadní poznatky.

Nejprve o způsob, jakým jsem ke správě přistoupil a na čem jsme se s Nikčou dohodli. Pak také o zajímavosti, kterých jsem si během správy všiml. Obojí snad bude zajímavé (nejen) pro lidi z oboru. 

Dobrá komunita je dar

Že budu mít profil na starosti právě já, oznámila Nikča přes stories, takže je jasné, že to nezaznamenali všichni sledující. I proto se u fotek objevují dotazy, jak je možné, že nahazuje příspěvky, když soutěžící nemají mít přístup k internetu. Naštěstí tady moc hezky funguje filtr věrných fanynek, které na to za ni odpovídají.

To je mimochodem ukázka, že má Nikča dobře vybudovanou vlastní komunitu, na těchto věcech se to pozná nejlépe. Máte skupinu věrných sledujících, kteří hltají vše, co dáte ven a jsou pak schopni se postavit na vaši obranu nebo reagovat za vás, když je to potřeba. O tomto efektu se zkusím rozepsat někdy příště.

Nedávali jsme si žádné extra cíle, opravdu jde o to profil udržovat živý, protože se může stát, že bude offline až 2,5 měsíce.

Sledujte denní novinky ze světa sociálních sítích v našich krátkých zprávách Baits

Zavalen PR materiály? Tak určitě

S Nikčou jsme se domluvili, že na zdi budu zveřejňovat fotky, které dostanu od produkce a do stories budu nahazovat nějaké sestřihy z jednotlivých dílů. Bohužel od produkce mi toho zatím moc nepřišlo, takže budu muset improvizovat.

Tady si neodpustím poznámku, že se opět ukázalo, jak nepružná jsou tradiční média. Čekal jsem přesný opak – že mi budou denně chodit fotky z natáčení, behind the scenes, profi fotky z akce, ale nic z toho se neděje. Když jsem se zkusil připomenout po týdnu, tak jsem dostal odpověď, že je nás 24 lidí, co se staráme o profily soutěžícím a nestíhají to. Nemyslím to zle, ale nevím, jestli těch dalších 23 profilů má takový zásah a může nalákat tolik lidí jako ten Nikči, ale rozhodl jsem se to nehrotit.

Jinak součástí účasti nebylo domluvené žádné promo, což taky nechápu, že si Nova nepodchytila. Ale pojďme od toho.

Tady jsou má osobní pravidla a tipy pro správu profilu:

Nikoho nezajímá můj názor. Ten profil není můj a proto se nesnažím lidem podsouvat nějaký svůj pohled na soutěž. Přistupuji k tomu opravdu čistě informačně, maximálně se snažím rozpoutat u postu nějakou debatu.

Nepíšu jako Nicol. Když jsem se díval na pár profilů dalších soutěžících, zaskočilo mě, že reagují v komentářích jako dotyčná osoba, maximálně se tam podepíší, a to mi nepřijde v pohodě. Lidi to může maximálně ještě o to víc zmást. Stejně tak nereaguju na zprávy, co jí chodí.

Přístup ke komentářům. Samozřejmě bych asi mohl reagovat v komentářích sám za sebe, ale na to jednak nemám čas a pak necítím tu potřebu. Opět platí, že lidi nezajímám já, ale Nicol a proto nechávám diskuzi volnou a maximálně ji rychle projedu, kdyby tam byly nějaké vulgarity.

Nedělám si vlastní promo. Tohle není nic, co bychom si dohodli předem, protože mě to ani nenapadlo, ale hlavně u těch menších profilů soutěžících to vidím, že se uvedli rovnou do bio nebo ke každému postu uvádí vlastní nick. Já nechci být influencer, tak možná proto to neřeším.

Nesurfuju jako Nicol. Věc, kterou jsem si uvědomil, až když jsem profil převzal. Musím si dávat pozor při přepínání, abych náhodou nechodil po instagramu jako Nikča a nekoukal lidem na storíčka.

Strategie pro stories. Ano, zní to šíleně, ale mám na to strategii, i když je velmi jednoduchá. Dávám vždy teaser v den premiéry nového dílu, a to jeden před ním, abych lidi upozornil, že bude a pak dávám jeden další ideálně hned v průběhu nebo po skončení. Tohle je věc, kterou jsem si vyzkoušel už kdysi dávno na bráchovi, když byl na Farmě a já se mu staral o Facebook. Nejvíc interakcí a zhlédnutí bylo bezprostředně po odvysílání nebo i během něj. Se stories mi pomáhá kolega, který je stříhá z videí z Voyo.

Snažím držet styl à la Shopaholic Nicol, zejména používám font, na který jsou její sledující zvyklí.

Žádné spoilery! Tohle byl požadavek od produkce a samozřejmě dává smysl. Většina lidí sleduje Survivora v televizi a proto i načasování musí směřovat k vysílání v ní. Myslím, že to poslední, co chcete, je někomu zkazit zážitek tím, že mu prozradíte co se stalo, jenom proto, že jste měli možnost to vidět o den dřív na Voyo. 

Ne tak vážně. Ke stories přistupuju spíš odlehčeně. Místo dramatické hudby používám raději veselou, protože to poslední, co by Nikča chtěla, je nějaká lítostivá oslava její osoby. Takhle, já bych ještě přitvrdil, protože materiálu na memes je dost, ale jdu na to pomalu.

Žádné spolupráce. Co si budeme povídat, svrbí mě prsty 😀 ale to bych jí neudělal. Dlouhodobé spolupráce si vyřešila sama, nabídky na ty krátkodobé ignoruji. I když právě teď v Socialparku chystáme dvě kampaně, kam by se nám hodila, takže… Ne, dělám si legraci.

Co jsem během správy profilu zjistil a co mě překvapilo?

Televize jako médium pořád funguje skvěle i pro sociální sítě. Respektive je jasné, že funguje pro zviditelnění neznámého člověka (říkám tomu model Masterchef). Ale že i u známé osobnosti, to jsem nečekal. Člověk by si řekl, že počtem sledujících už byl ten profil na pomyslném stropu, ale když jsem ho přebíral, měla Nikča 725 tisíc sledujících, teď je na 729 tisících.

Když vezmete v potaz, že jí sledující i ubyli, protože je Survivor prostě nezajímá, tak je to slušné. Čím vyšší číslo, tím hůře se samozřejmě roste. Ne že by to Nikču nějak trápilo, ale z pohledu člověka, co se tím zabývá víc do hloubky, je to zajímavé. Zvlášť, když moderovala Snídani na Nově, tedy v televizi se už ukazovala.

Interakce a celková čísla má Nikča neuvěřitelná, ale nebudu chodit do podrobností. Myslím, že do TOP 10 profilů bude patřit i z pohledu zásahu, nejen počtu sledujících (ne vždy to jde totiž ruku v ruce).

Co mě zaskočilo nepříjemně, je obrovské množství hejtů, které dostává. Objevily se ještě než soutěž začala a časem spíš gradují.

Tolik za mě aktuální zprávy po pár týdnech správy. Vamos, MAO, Vamos!

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Jsem vzděláním knihovník a po tátovi jedlík. Dělám do marketingu.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.