David Ogilvy: O reklamě
Nikoho asi nepřekvapí, že jako první zmíníme reklamní bibli od marketingového klasika Davida Ogilvyho. Kniha O reklamě se zabývá primárně tím, jak dělat reklamu co nejlépe a nejefektivněji. Všechny teoretické informace doprovází značné množství ukázek (ne)povedených reklamních spotů či kampaní, díky kterým si dokážete představit teoretické informace o něco konkrétněji.
Vysvětlení základních reklamních principů spolu s velkým množstvím příkladů z praxe dělají z knihy dobrý „návod“ pro úplné marketingové začátečníky.
Nakladatelství: Svojtka&Co.
Vhodné pro: marketingové začátečníky
Public relations
Knih, které by se detailněji zabývaly public relations, je jako šafránu. O to cennější je publikace od Denisy Hejlové, která se zaměřuje hlavně na historii, vývoj na českém trhu a relevantní případové studie. Kombinace těchto témat zaručuje snadnou orientaci v knize a snadnější pochopení představovaných principů.
Není to kniha, kterou byste přečetli za jeden večer, jelikož je strukturovaná spíše jako učebnice, ale pokaždé, když se budete chtít dozvědět něco nového o PR, bude tady pro vás.
Nakladatelství: Grada
Vhodné pro: studenty a PR manažery
Jak na sítě?
Povinná četba každého social media managera. Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková napsaly knihu zabývající se online marketingem. To je kvůli rychlému vývoji oboru pořádný oříšek, ale díky svým myšlenkám je tato publikace nadčasová. Učí totiž čtenáře, jak nad prací se sociálními sítěmi přemýšlet a jak vytvářet strategie, které odolají kdejakému náporu.
Jestli chcete lépe rozumět algoritmům, měřením kampaní a vytváření obsahu, je tahle kniha právě pro vás.
Nakladatelství: Jan Melvil publishing
Vhodné pro: začínající social media managery
Atomové návyky
Sice se nejedná o marketingovou knihu, ale rozhodně stojí za pozornost, pokud na sobě chcete začít pracovat a dosáhnout tak svého plného potenciálu. S knihou Atomové návyky od Jamese Cleara se naučíte efektivně budovat dobré návyky a pochopíte, jak se zbavovat těch špatných.
Díky čtyřem zákonům behaviorální změny můžete posunout svůj život a kariéru směrem, kterým jste vždy chtěli. Kniha je navíc napsaná poměrně poutavě, takže se vám bude příjemně číst.
Nakladatelství: Jan Melvil publishing
Vhodné pro: kohokoliv
Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů
Chcete pochopit, jak funguje světový trh se současným uměním nebo co má společného s prodejem luxusních módních značek? Zkuste to s knihou Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů. Autor Don Thompson v ní zábavnou a čtivou formou vysvětluje, jaké marketingové triky a ekonomické strategie vynesou některé umělce na výsluní, zatímco jiným se sláva obloukem vyhýbá.
Veškeré informace čerpá primárně z vlastních zkušeností a rozhovorů se známými aukcionáři, umělci nebo sběrateli. S touto knihou rozšíříte své obzory o současné umělecké scéně.
Nakladatelství: Kniha Zlín
Vhodné pro: umělecké duše