Hitmakeři
Přemýšleli jste někdy, proč se některé umělecké počiny stávají virálními, zatímco jiné (a možná i kvalitnější) téměř nikdo nezná? Pak jsou pro vás Hitmakeři od Dereka Thompsona ideální knihou. Dozvíte se více o skrytých hybných silách vycházejících z ekonomie a psychologie, díky kterým se běžné produkty mění na ikonické. Navíc pochopíte, proč neexistuje nic jako „dobrý vkus“ a jaký vztah mají lidé k podvědomým překvapením.
A proč je důležité vědět, co dělá z fenoménu fenomén? No přeci proto, že i ten nejoriginálnější nápad může skončit v koši, pokud se nespojíte s těmi správnými lidmi.
Nakladatelství: Jan Melvil publishing
Vhodné pro: stratégy a idea makery
Digitální minimalismus
Věnovat v digitálním věku 100 % své pozornosti něčemu, co je offline, je čím dál složitější. I přesto jsou mezi námi lidé, kteří si dokážou vychutnat schůzku s přáteli plnými doušky nebo obdivují architekturu bez nutnosti koukat do mobilu.
Díky knize Digitální minimalismus se naučíte zkrotit svůj čas strávený s digitálními technologiemi a pracovat se strachem, že vám něco uteče, když budete chvíli offline. Právě tzv. FOMO trpí populace stále víc a víc. Je načase dostat digitalizaci pod kontrolu a nebýt jejím otrokem. I přesto, že je tato kniha spíše seberozvojová, je rozhodně must-have všech digitálních a social media manažerů.
Nakladatelství: Jan Melvil publishing
Vhodné pro: digitální marketéry
Jak drahé je zdarma? – Dan Ariely
Rozhodně není k zahození podívat se na marketingové triky i z té druhé, spotřebitelské, stránky. O tom, jak už nikdy nenaletět na marketingové triky a jakým způsobem přemýšlet nad magickou formulkou „zdarma“, se dočtete v knize Jak drahé je zdarma od profesora psychologie a behaviorální ekonomie Dana Arielyho.
Její přečtení by mělo vést k pochopení skrytých faktorů ovlivňujících naše nákupní chování a přemýšlení. Příjemnou změnou je, že většinu principů kniha vysvětluje na konkrétních příkladech, díky čemuž je lépe pochopí i úplný laik.
Nakladatelství: Práh
Vhodné pro: marketéry se zájmem o nákupní chování
Myšlení rychlé a pomalé – Daniel Kahneman
Stejně jako většina z nás, jste asi i vy obětí mentálních chyb, které pramení z různých zkratek naší mysli. Její fungování je ale komplikovaným mechanismem, kterým se téměř celý život zabýval psycholog Daniel Kahneman.
Ta nejdůležitější fakta shrnul ve své knize Myšlení rychlé a pomalé, která by rozhodně neměla chybět v knihovně žádného učitele, marketéra či investora. Díky ní pochopíte, kdy je dobré zpochybnit rozhodnutí Systému I., jak vznikají naše rozhodnutí a proč je pro kritické myšlení důležité pochopit, jak vlastně mysl funguje.
Nakladatelství: Jan Melvil publishing
Vhodné pro: každého, kdo chce do hloubky pochopit myšlenkové pochody
Internetový marketing – Viktor Janouch
Setkáváte se s digitálním marketingem, ale pořád ho tak nějak nechápete? Sáhněte po knize Internetový marketing od Viktora Janoucha, ve které vysvětluje základní pojmy a jejich zjednodušené fungování. Díky knize budete přemýšlet nejen nad metodickými a technickými aspekty propagace na internetu, ale i nad vyhodnocováním kampaní a měřením efektivity.
S každou stránkou si budete stále jistější v kramflecích, takže vás časem výrazy jako SEO nebo Sklik už nebudou překvapovat.
Nakladatelství: Computer Press
Vhodné pro: pro začínající online marketéry