Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Jak internetoví trollové vrátili filmový propadák Morbius do kin, jen aby znovu propadl

Reading Time: 7 min. čtení Síla sociálních sítí je nezpochybnitelná a navíc se stále zvětšuje. Důkazem budiž nedávný majstrštyk na poli filmového průmyslu, kdy si internetoví trollové a všemožná memes tak dlouho utahovali z propadáku Morbius, až se studio Sony rozhodlo ho znovu nasadit do kin. No, a film opět neuspěl.

Pojďme ale od začátku. Morbius (The Living Vampire) je záporák ze sérií o Spider-Manovi z komiksových sešitů od Marvelu. Postupem času se z něj díky popularitě stal jakýsi anti-hrdina. Pokusy o vytvoření filmu o této postavě probíhaly od roku 1998. Plán byl zasadit ho už do trilogie s Bladem na přelomu tisíciletí a následně natočit vlastní sólový film. Tyto myšlenky ale nebyly zrealizovány.

Film začal vznikat až někdy před třemi čtyřmi lety s oscarovým Jaredem Leto v hlavní roli. Filmové studio Sony má s Marvelem smlouvu o možnosti propojení vzájemných filmových vesmírů, přičemž Spider-Man hraje prim v MCU

Sony si tak vymyslelo tvorbu vlastních filmů o největších nepřátelích pavoučího superhrdiny. To započal film Venom s následným sequelem. V produkci je mnoho dalších záporáků, např. Kraven the Hunter nebo Madame Web, avšak Morbius měl být další v pořadí.

Photo: Alberto E. Rodriguez (Getty Images)

Po sérii odkladů a přesunů se konečně stanovila premiéra na 1. dubna letošního roku. Asi malá předzvěst jednoho velkého Aprílu, který se z filmu stal. Morbius se chtěl svézt na vlně úspěchu posledního filmového Spider-Mana a spekulovalo se, že by se ve filmu měl objevit i tento pavoučí hrdina z alternativních vesmírů. Zda se tak stalo či nikoliv vám neprozradím, pravdou však je, že film v kinech a tržbách neuvěřitelně propadl.

První víkend sice okupoval přední příčky návštěvnosti, v tom druhém ale přišel 74% pokles, což z něj dělá druhý nejhorší superhrdinský film ever. Negativní recenze se valily od kritiků i diváků směrem na vizuální efekty, scénář, ale i samotného Leta. Ten si tak po Jokerovi připisuje další neúspěšně ztvárněnou komiksovou postavu.

Kolují fámy, že byl Leto opět tak oddaný své roli vážně nemocného doktora, že během přestávek na záchod vykonával potřebu na vozíčku, aby zůstal spjat se svou postavou. 

Záplava memes

Krátce po premiéře se začaly rojit memečka na sociálních sítích. Uživatelé na Twitteru se vysmívali motivacím postav, jejich volbám a laciné zápletce pomocí #MorbiusSweep, což ironicky zveličilo úspěch filmu.

Další povedená memes na sebe nenechala dlouho čekat, jako například neuvěřitelně vysoká hodnocení od kritiků i fanoušků, nebo pozice nejvýdělečnějšího filmu všech dob.

Diváci se předháněli i v jiných aspektech – jako když někdo přišel s tvrzením, že nový Top Gun obdržel pětiminutový standing ovation na filmovém festivalu v Cannes, tak ho jiný uživatel uzemnil podloženým faktem mnoha svědků, že Morbius obdržel standing ovation 69 minut. 

„Morbius“ se stal tak populárním, že se v tuto komiksovou postavu proměnila i Scarlet Witch v nedávném filmu Doctor Strange in the Multiverse of Madness a diváci to přijali s obrovským nadšením. Bodejť by ne, když se učila od toho nejpovolanějšího. 

Namočil se i Jared

Surreální se celá situace stala v momentě, kdy sám Jared Leto sdílel na svém Twitteru toto video, ve kterém lákal na pokračování svého opusu. Síla a dosah sociálních sítí vyvrcholila.

Znovu a hůře

Není jisté, zda to byl pokus o vtip či nikoliv, avšak reakce studia Sony napovídá, že to mysleli smrtelně vážně. Po vlně memes a dalších narážek se filmové studio skutečně rozhodlo nasadit film znovu do distribuce cca 1030 amerických kin. Film v kinech naprosto vybouchl, když vydělal necelých 300 000 dolarů, což je zhruba 289 dolarů na jedno kino. Studio tento propad omlouvalo tím, že lidé byli daný víkend zaneprázdněni a neměli čas na návštěvu kin.

Může se situace okolo tohoto filmu stát ještě epesnější? Tohle všechno paradoxně vytváří už téměř ikonický status filmu, kdy obdivujete všechno špatné, až je to dobré. Porovnání s velkofilmem The Room jsou skutečně na místě.

Na internetu kromě toho koluje petice s více než 30 000 podpisy, která požaduje znovu uvedení filmu do kin. Je to neuvěřitelné, ale studio Sony vážně uvažuje, že by film skutečně poslalo do kin potřetí.

One morb time?

Již jsi hlasoval(a)!
Adam Fedrhanc - Clickbait
Autor článku

Normálně jsem introvertní, ale po čtyřech pivech nezavřu pusu.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.