Kristýna Skokánková
Social media manager
Tento měsíc jsem dala lajk aplikaci Zlepšeme Česko. I když aplikace už nějaký ten pátek existuje, sama jsem ji objevila až teď. Trápí vás nepořádek na ulici, nefunkční semafor nebo třeba rozbité osvětlení před domem? Jednoduše závadu vyfoťte a nahrajte do aplikace. Aplikace sama vyhodnotí její důležitost a přepošle ji na vhodný úřad, který se už o vyřešení závady postará.
Kromě vyřešení různých závad ve svém okolí zde můžete vyvěsit informaci o tom, že jste například ztratili psa nebo třeba peněženku, klíče či doklady.
Celorepubliková občanská iniciativa spojuje hned několik dalších projektů, a to Zmapuj.to, Ukliďme Česko, Mobilní rozhlas a Lepší místo. Všechny tyto projekty si kladou za cíl zlepšení života v okolí vašeho bydliště a zlepšení komunikace samospráv s občany.
Jakub Dvořáček
Digital & performance marketing, Socialpark
Protože se v Socialparku nejvíce zabývám placenou reklamou na sociálních sítích a možnostmi, jak udělat obsah více viditelnějším, zaujala mě v minulých dnech informace o tom, že Meta chystá nový typ reklamy. Ten by se, na rozdíl od té stávající, která je založená na detailním cílení a mnoha metrikách, měla omezit jen na to nejzákladnější nastavení.
Důvod hladu po novém formátu je jednoduchý – na jedné straně stojí totiž společnost Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp aj.), jejíž byznys je postavený na obchodu s daty uživatelů a na druhé straně je právo uživatelů na ochranu soukromí.
A právě uživatelé jsou stále méně ochotnější sdílet svá data. Tomu napomáhají i různé regulace o ochraně soukromí jedinců, ale i například technologie samotné – operační systém iOS (od verze 14+) si vynucuje udělení souhlasu se sdílením sledování u jednotlivých aplikací.
Basic ads, jak už název napovídá, by měly být určeny pro marketéry, kteří chtějí zaujmout masu lidí svojí komunikací a napomáhat tak budování brandu. Nový typ reklamy by šel přirovnat k TV reklamě. Metriky by se pak měly zaměřit jen na ty nejobecnější, jako jsou imprese, počty zhlédnutí, reakce atp.
Závěrem je třeba říct, že se stále jedná jen o dohady. Jestli a kdy opravdu dojde ke spuštění Basic ads není jasné. Dle uniklého interního dokumentu, měl být tento formát reklamy zaveden již v lednu 2022.
Štefan Orem
Social media manager, Socialpark
Můj lajk patří novému videu fotbalové Dukly, a vlastně i dalšímu obsahu, který díky němu vznikl. Jedná se o krátké video, ve kterém Dukla Praha představuje svého nového trenéra, Petra Radu.
Nejen, že mu nechybí vtipná pointa a je velmi dobře technicky zpracované, ale je taky plné různých “easter eggů”. Michael Marek z X Production (autoři) se navíc na Twitteru podělil o pár zajímavostí z natáčení – prozradil například, že autorem hlášky na konci je sám Petr Rada, původně byla jiná.
Líbí se mi, že Dukla nezůstala jen u videa a z nejlepších scén vytvořila i povedené GIFy.