Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Dávám lajk! Lepšímu Česku, fotbalu i placené reklamě

Reading Time: 6 min. čtení Co nás zaujalo v červnu? Kristýna, Jakub a Štefan pro vás mají své předprázdninové objevy.

Kristýna Skokánková

Social media manager

Tento měsíc jsem dala lajk aplikaci Zlepšeme Česko. I když aplikace už nějaký ten pátek existuje, sama jsem ji objevila až teď. Trápí vás nepořádek na ulici, nefunkční semafor nebo třeba rozbité osvětlení před domem? Jednoduše závadu vyfoťte a nahrajte do aplikace. Aplikace sama vyhodnotí její důležitost a přepošle ji na vhodný úřad, který se už o vyřešení závady postará.

Kromě vyřešení různých závad ve svém okolí zde můžete vyvěsit informaci o tom, že jste například ztratili psa nebo třeba peněženku, klíče či doklady.

Celorepubliková občanská iniciativa spojuje hned několik dalších projektů, a to Zmapuj.to, Ukliďme Česko, Mobilní rozhlas a Lepší místo. Všechny tyto projekty si kladou za cíl zlepšení života v okolí vašeho bydliště a zlepšení komunikace samospráv s občany. 

Jakub Dvořáček

Digital & performance marketing, Socialpark

Protože se v Socialparku nejvíce zabývám placenou reklamou na sociálních sítích a možnostmi, jak udělat obsah více viditelnějším, zaujala mě v minulých dnech informace o tom, že Meta chystá nový typ reklamy. Ten by se, na rozdíl od té stávající, která je založená na detailním cílení a mnoha metrikách, měla omezit jen na to nejzákladnější nastavení.

Důvod hladu po novém formátu je jednoduchý – na jedné straně stojí totiž společnost Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp aj.), jejíž byznys je postavený na obchodu s daty uživatelů a na druhé straně je právo uživatelů na ochranu soukromí.

A právě uživatelé jsou stále méně ochotnější sdílet svá data. Tomu napomáhají i různé regulace o ochraně soukromí jedinců, ale i například technologie samotné – operační systém iOS (od verze 14+) si vynucuje udělení souhlasu se sdílením sledování u jednotlivých aplikací.

Basic ads, jak už název napovídá, by měly být určeny pro marketéry, kteří chtějí zaujmout masu lidí svojí komunikací a napomáhat tak budování brandu. Nový typ reklamy by šel přirovnat k TV reklamě. Metriky by se pak měly zaměřit jen na ty nejobecnější, jako jsou imprese, počty zhlédnutí, reakce atp.

Závěrem je třeba říct, že se stále jedná jen o dohady. Jestli a kdy opravdu dojde ke spuštění Basic ads není jasné. Dle uniklého interního dokumentu, měl být tento formát reklamy zaveden již v lednu 2022.

Štefan Orem

Social media manager, Socialpark

Můj lajk patří novému videu fotbalové Dukly, a vlastně i dalšímu obsahu, který díky němu vznikl. Jedná se o krátké video, ve kterém Dukla Praha představuje svého nového trenéra, Petra Radu.

Nejen, že mu nechybí vtipná pointa a je velmi dobře technicky zpracované, ale je taky plné různých “easter eggů”. Michael Marek z X Production (autoři) se navíc na Twitteru podělil o pár zajímavostí z natáčení – prozradil například, že autorem hlášky na konci je sám Petr Rada, původně byla jiná.

Líbí se mi, že Dukla nezůstala jen u videa a z nejlepších scén vytvořila i povedené GIFy.

Přečtete si i naše květnové tipy Dávám lajk a inspirujte se

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 34 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Influenceři

Reading Time: 17 min. čtení Kdo je MrBeast a proč rozdává stovky tisíc dolarů náhodným lidem?