Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Proč tenhle příspěvek funguje? #1

Reading Time: 4 min. čtení Kdokoliv z nás se může díky sociálním sítím stát přes noc hvězdou. Jak tomu ale jít naproti? Jaké prvky mají virální posty společné? Čím jsou jiné a proč se jim tak daří? Pokusím se vám v nové sérii ukázat úspěšné posty a zanalyzovat, proč se jim tak dařilo.

V prvním díle jsem se zaměřil na příspěvek, který jste i vy ve svých stories pravděpodobně zaznamenali. V době psaní článku má přes dva a čtvrt milionu lajků. Zkuste si schválně příspěvek rozkliknout a možná budete překvapeni, kolik vašich přátel ho také olajkovalo. Proč se mu tak dařilo a co si z takového příspěvku můžeme odnést?

Méně je někdy více

Hlavní tvrzení je naprosto jednoduché. Tak jednoduché, že si myslím, že příspěvku může jednoduše porozumět kdokoliv a to ani nemusí být Bronislav Sobotka. Příspěvek tak mohl snadno rezonovat ve spoustě zemí a dostal se tak daleko za hranici běžných followerů @illumitati

I graficky je příspěvek velmi jednoduchý a srozumitelný, což značně ulehčuje jeho šíření přes stories. Zároveň neobsahuje žádné logo nebo branding, které by někoho třeba mohlo od sdílení odradit. Chcete, aby se váš příspěvek snadno sdílel? Myslete i na to, jak bude vypadat ve stories. A nepřehánějte to!

Empatie, empatie, empatie!

Asi se najdou i tací, kteří si všudypřítomné Reels na Instagramu užívají, ale myslím si, že v týmu s @illumitati, která příspěvek vytvořila, je nás daleko víc. A to je jeden z hlavních důvodů, proč měl tenhle post takový úspěch. Každý z nás se s ním dokáže ztotožnit. Ten samý úkaz můžete při tvorbě spatřit i vy. Čím empatičtější při tvorbě budete, tím více lidí se s vámi ztotožní. A to vám může zaručit kýžený úspěch.

SHARE THIS EVERYWHEREEEE LETS FUCKING GOOOOOOO

Příspěvek obsahuje skvělou výzvu ke sdílení. Tzv. call-to-action je známé asi každému markeťákovi a tady funguje výjimečně dobře. CAPS LOCK opravdu nemusím, ale v tomhle případě působí mile, autenticky a CTA nepůsobí nuceně (jak tomu bohužel často bývá), ba naopak. 

Načasování par excellence

Všechny sítě kopírují TikTok a „tiktokizace“ Instagramu je momentálně velmi žhavé téma. A právě perfektní načasování příspěvku hrálo důležitou roli pro úspěšnost příspěvku.

Podobně pak může fungovat příspěvek o tom, jak zacházet v horku s mobilním telefonem při těch největších vedrech nebo aktuální video s návodem, jak zablokovat otravné návrhy na Instagramu. I právě proto content creatoři rádi hledají všemožné i nemožné mezinárodní dny a podobné příležitosti, ke kterým lze nějaký obsah vytvořit.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Velmi špatný hráč hry Městečko Palermo.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 34 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno.

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Influenceři

Reading Time: 10 min. čtení Vybrali jsme deset sportovních profilů, u kterých se zapotíte, ale zároveň najdete inspirativní obsah třeba z oblasti cestování a zdravého životního stylu.