Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Jak to bylo s hypem okolo #ReleaseTheSnyderCut

Reading Time: 5 min. čtení Když musel Zack Snyder kvůli úmrtí dcery opustit realizaci velkofilmu Liga Spravedlnosti a “náhradní” výsledek většinu diváků zklamal, zvedla se na sociálních sítích vlna podpory pod názvem #ReleaseTheSnyderCut. Nyní se ukazuje, že nebyla tak organická, jak se doposud myslelo.

Filmová adaptace DC komiksu Liga spravedlnosti, kde se dají dohromady superhrdinové Superman, Batman, Wonder Woman, Aquaman, Flash a Cyborg přišla do kin za velké kontroverze v roce 2017. Zastupující režisér Joss Whedon překopal původní vizi Snydera, změnil zápletku i konec filmu a výsledná podoba se tak neblížila ani zdaleka prvotním představám.

Film propadl jak u diváků, tak kritiků, ale nejvíc slyšet byli fanoušci. Ti naléhali na studio, aby naplnilo původní vizi Zacka Snydera.

Sám Snyder hnutí oceňoval a na sociálních sítích často přidával nezveřejněný materiál z filmu. Pak přišel covid, filmy se přestaly točit a volání po Snyder Cutu bylo silnější než kdy dřív.

A tak studio učinilo naprosto nečekaný krok – odkleplo vydání vytouženého Snyder Cutu a objednalo si navíc u režiséra ještě dotáčky, aby svou vizi nejen naplnil, ale i předčil. Výsledkem byl čtyřhodinový film rozdělený na čtyři části. Březnovou premiéru odvysílala v březnu exkluzivně nově vytvořená platforma HBO Max.

Jak se ale ukazuje díky různým analytickým rozborům a vyšetřováním, tak zájem kolem hnutí #ReleaseTheSnyderCut byl na sociálních sítích až astronomicky větší, než ukazuje realita.

Někdo v pozadí totiž nejspíš tahal za nitky, aby se zájem o film mnohonásobně zvětšil. Server Rolling Stone přišel s informací, že skuteční fanoušci sociální sítě opravdu se svým hnutím zaplavili. Avšak další miliony retweetů, komentářů a jiných digitálních interakcí vytvořili umělí boti a digitální agentury, které financoval někdo za oponou.

Nebyl to zase nějak převratný „podvod“. Kolem každého většího hnutí se motá cca 5 % falešných účtů (Twitter), ale u Snyder Cutu to bylo kolem 14 %. Jejich původ je zajímavý. Stránka forsnydercut.com o sobě tvrdila, že ji řídí fanoušci. Realita byla taková, že fanouškům vůbec nepatřila a ti s ní ani neměli nic společného. Vytvořila ji marketingová agentura a po vydání Snyder Cutu se hlavní tvář „fanstránky“ naprosto vypařila z povrchu země.

Režisér Snyder však jakoukoliv spojitost s agenturami, tlačenkou nebo podvodem rezolutně odmítá. Naopak tvrdí, že za uskutečněním jeho vize stojí opravdoví fanoušci svým neutuchajícím nadšením.

Ať už bylo hnutí reálné či nikoliv, jedno se mu nechat musí – pomohlo zvednout rozpočet filmu z původních 30 milionů na necelých 120 milionů a rozšířilo jej o nové scény a postavy.

Navíc se Snyderovi povedlo zlepšit si svou reputaci coby filmaře a momentálně se může těšit z lukrativní smlouvy, kterou uzavřel s Netflixem na balíček filmů, ve kterých bude mít absolutní tvůrčí dohled a moc nad každým rozhodnutím.

Splnilo se mu nakonec tedy přesně to, o co usiloval u Ligy spravedlnosti od začátku.

Již jsi hlasoval(a)!
Adam Fedrhanc - Clickbait
Autor článku

Normálně jsem introvertní, ale po čtyřech pivech nezavřu pusu.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.