Letní dovolená & plavky. Káva & sladkosti. Filmový večer & popcorn, párty & pizza nebo vlastně jakékoliv jídlo & zábava. Některé kategorie produktů či služeb k sobě zkrátka patří a přirozeně se doplňují, i když se jen málokdy potkají v místě prodeje. Díky marketingovému partnerství lze najít mnoho kreativních způsobů, jak společně také prodávat.
Chléb a hry
Možná si říkáte, co může spojovat tyto zdánlivě vzdálené kategorie. Kromě společného majitele a zakladatele Antonínova pekařství a her Albi, Antonína Kokeše, svou roli v tomto partnerství sehrála i náhoda. Při rozšiřování sítě pekařství padl majiteli do oka dvoupatrový komerční prostor, kde nebylo možné pronajmout si pouze přízemí, jak si přál.
A tak se byznys rozrostl o hernu s kavárnou v prvním patře. I když se během pandemie tato investice zdála být riskantní, ukázala se jako zajímavý nástroj diverzifikace. V době, kdy musela být herna zavřená a prodávalo se pouze jídlo a kafe s sebou, věrní zákazníci stáli před obchodem frontu na chleba a pomohli udržet byznys při živote.
Po návratu „do normálu“ přispívají hry k prodloužení času stráveného v místě prodeje, tudíž vzniká dodatečná příležitost k prodeji. Zdá se, že spojení jídla a zábavy neboli chleba a her fungovalo nejen za římské říše, ale i dnes může značce pomoci získat si přízeň lidu.
A něco sladkého k tomu?
V kavárenském byznysu se tato jednoduchá upsell technika přirozeně nabízí. Proč by taky ne, sladkosti se ke kávě skvěle hodí a jsme zvyklí si je vychutnávat společně. Této komplementarity využívá i značka kávy L’OR, která v nedávné kampani nabízela poukaz do cukrárny jako dárek k nákupu. Zachovali si tak svou kávovou expertízu a namísto toho, aby se nechali rozptýlit vlastní expanzí třeba do doplňkového prodeje čokolády, pozvali své zákazníky na dortík prémiové kvality.
I když tento nápad oceňujeme, k dotažení zůstává ještě fakt, že vybraná kavárna nabízí zákazníkům kávu od konkurenční značky Julius Mein. L’OR ale dál pokračuje v hledání nových partnerů a byznysových příležitostí.
V květnu společně s Perfect Canteen otevřeli vlastní kavárnu na pražském Pankráci. Jak uvedl její šéfkuchař Filip Sajler, vzájemně si vypomohli tím, co každý z nich umí nejlíp – zkušenost s provozem restaurací propojili s profesionálním designem kávových zón. Kavárně držíme palce a odnášíme si inspiraci, jak využít marketingového spojence na expanzi i do zcela neznámých vod.
S proteinem do plavek!
Průnik sportu a módy je tak veliký, že jej zle uchopit z různých kreativních uhlů. Když se takovéto partnerství provede funkčně a s citem, může dlouhodobě fungovat. Jako třeba v případě proteinových doplňků stravy Ehrmann a plavek od Astratexu. Spojení těchto dvou značek zaplavuje profily vybraných influencerů již několik sezón. Lze předpokládat, že oběma firmám skutečně pomáhá budovat povědomí a zlepšovat image.
Nebo se alespoň před letní sezónou připomenout instagramovému publiku v sérií soutěží o plavky a proteinové pudinky. Hlubší impakt téhle kampaně jak na nákupní chování, tak i postavy soutěžících zůstává záhadou. V napětí čekáme, až alespoň jeden z influencerů zveřejní fotku před a po coby důkaz, že se sám nechal výzvou do plavek inspirovat.
Nehledě na nedostatky této kampaně musíme uznat, že značce Ehrmann patrně dopomohla ke změně vnímaní proteinových doplňků jako čisto mužské záležitosti. A zajisté k tomu přispěl i výběr správného marketingového partnera.