Sezónu back to school kampaní již tradičně odstartovali potravinové řetězce. Potěšila nás letošní TESCO kampaň, která oplývá barvami a inspiracemi pro skvělý školní rok, i když se neobešla bez každoročního must-have sloganu HOLA, HOLA, ŠKOLA VOLÁ. Zatímco třeba konkurenční Billa již od poloviny srpna vybízí rodiče k nákupu svačinových boxů a megabalení Nutelly (zřejmě na ty svačinky), TESCO jde více lifestylovou cestou a využívá vlastní značku oblečení F&F jako konkurenční výhodu. A nás to baví.
![](https://www.clickbait.cz/wp-content/uploads/2022/09/tesco-599x1024.jpg)
Kaufland coby největší inzerent letní sezóny se zatím drží dál od reklamních klišé a ve své komunikaci jen opatrně mixuje letní grilování s návratem do školy. Na titulní stránce prvního zářijového letáku tak vedle Kofoly a zmrzliny promuje i zrnkovou kávu, víno a Actimel, aneb vše, co vyčerpaní rodiče školou povinných dětí zajisté ocení. Školní batohy jsme nenašli ani v jejich druhém zářijovém letáku, který se nese ve znamení německých specialit, stejně jako v Lidlu. Zajímavá volba.
Zaujal nás i letošní Rohlík, který vsadil na důmyslný copywriting se sloganem V ZÁŘÍ I RODIČE ZÁŘÍ a s příslibem, že nákup přivezou dřív, než zazvoní. Namísto slev nabízí rodičům snadnou orientaci v sortimentu a méně stresu, a tak zůstává věrný svým hodnotám – pohodlí, za které si malinko připlatíte.
![](https://www.clickbait.cz/wp-content/uploads/2022/09/zarirohlik-1024x359.png)
Albert zase překvapil zaměřením na netradiční kategorie, a v podzimním věrnostním programu raději než školní potřeby promuje doplňky pro domácí mazlíčky. Proč taky ne, s nástupem podzimu přirozeně trávíme více času doma, a zatímco většina obchodníku z nás vytahuje peníze na návrat do školy, Albert nabízí pelíšky výměnou za body. A pokud domácího mazlíčka nemáte, můžete sbírat body i na trendy gamingové vybavení od značky Niceboy. A to se hodí nejen pro školáky. Školní svačinky letos přesunuli do Albert magazínu a my oceňujeme, že kromě čokoládových tyčinek a sladkých cereálií nabízejí inspirace i na zdravější mlsání.
Cukrovinky jsou se začátkem školního roku více vidět nejen ve slevových letácích, ale i v médiích. Ferrero ohlásilo po letní pauze návrat oblíbených pralinek, čokoláda Milka představila upgrade receptury na svou údajně nejjemnější verzi vůbec, zatímco Nestlé vylepšilo nutriční skóre cereálií Nesquik a zve do soutěže o kreativní školní sady.
![](https://www.clickbait.cz/wp-content/uploads/2022/09/milka-reveal-fze-bigboard-1024x576.jpg)
Kdo by si chtěl návrat do školy osladit ještě víc, Starbucks zve na 1+1 Frappuccino zdarma. Škoda, že z této promoce nevytřískali více interakcí, pod instagramovým postem jsou sotva 4 komentáře, a i ty se dožadují návratu ikonického Pumpkin Spice Latté. Prý již brzy…
![](https://www.clickbait.cz/wp-content/uploads/2022/09/IMG-8536.jpg)
Začátek školního roku zpříjemňuje i iStyle, který nabízí symbolickou 10% slevu pro studenty a učitele. Ještě příjemnější by bylo, kdyby newsletter s touto komunikací zacílili přímo na relevantní publikum, jelikož já, jako 30-letá markeťačka z korporátu, si jejich slevu užít nemůžu.
Po originální back to school kampani jsme pátrali i v segmentu módy, ale našli jsme jen několik aktivních značek. A přitom je zrovna návrat do školy jednou z mála příležitostí v roce, kdy obměňujeme většinu šatníku. Na Instagramu nás zaujalo reels video od Zootu s inspirací na back to school outfity, a souběžně probíhající zootí kampaň na školní módu a dětské batohy. V retailu nás potěšila obuv CCC s kampaní BACK TO COOL, PACK TO SCHOOL, která nás baví i svou vizuální identitou. A hlavní cenu za neotřelý nápad od nás získává módní značka C&A se sloganem SCHOOL AND THE GANG. I když je otázkou, jak moc tento anglický dvojsmysl zaboduje u českých rodičů, značku C&A při vyhledávaní „back to school“ nebo „zpátky do školy“ rozhodně nepřehlédnou – díky vhodně svoleným klíčovým slovům se objevuje hned na první stránce výsledků na Googlu.
![](https://www.clickbait.cz/wp-content/uploads/2022/09/ccc-1024x451.jpg)
Drtivá většina značek cílí ve své back to school kampani pouze na rodiče, zatímco teenageři vracející se do lavic zůstávají takřka bez povšimnutí. Mládež z Generace Z (do 17 let) a z Generace Alfa (7+) se však hlásí o slovo čím dál tím hlasitěji, a dle výzkumů promlouvá do nákupního procesu rodičů již od útlého věku. Obecně se předpokládá, že v dospělosti budou děti z Generace Alfa ještě náročnějšími konzumenty než předcházející generace Z, proto by si je značky měli předcházet zejména v tak průlomovém momentu, jako je jejich návrat do školy. Tak třeba příští rok.
![](/wp-content/themes/zoxpress/images/logos/logo-dark.png)