Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Proč tenhle příspěvek funguje? #2

Reading Time: 3 min. čtení Kdokoliv z nás se může díky sociálním sítím stát přes noc hvězdou. Jak tomu ale jít naproti? Jaké prvky mají úspěšné posty společné? Čím jsou jiné a proč se jim tak daří? Pokusím se vám v nové sérii takové posty ukázat a zanalyzovat, proč se jim dařilo.

florbal

Dnes jsem si vybral příspěvek, který má na starosti instagramový profil @ceskyflorbal. Na první pohled totiž nemusí dávat smysl. Cíl příspěvku je jasný – obeznámit diváky s nezáživnými tabulkami florbalových soutěží. Při vymýšlení takového postu bychom asi přemýšleli, jak se dá taková nudná tabulka kreativně uchopit a ozvláštnit.

Správce instagramu @ceskyflorbal si s tímto problémem poradil parádně. Vytvořil carousel a jako první fotku zvolil radostný řev nadějného českého reprezentanta Filipa Formana. Proč to byla skvělá volba?

Historie říká, že jsme posedlí tvářemi

Vydavatelský průmysl už dávno ví, že jsme posedlí tvářemi. Existuje důvod, proč 90 % obálek na novinových stáncích obsahuje obličeje.

Naše mozky vidí tváře dokonce i tam, kde žádné nejsou, tak moc je milujeme! Ať už na papíře, v digitální podobě nebo naživo. Když vidíme pár očí, podvědomě si pomyslíme: „Kamarád!“.

…a zdá se, že věda s tím souhlasí

V roce 2014 výzkumníci z Georgijské univerzity zkoumali 1,1 milionu fotografií na Instagramu a zjistili, že posty s obličejem mají o 38 % vyšší pravděpodobnost, že získají lajk než fotografie bez obličeje. Fotografie s obličejem měly také o 32 % větší pravděpodobnost, že obdrží nějaký komentář.

Stejný výzkum zjistil, že věk, pohlaví ani počet obličejů nemají velký vliv. Pokud je na fotce obličej (dva nebo deset), bez ohledu na to, čí je, jsme prostě blíže dvojitému klepnutí na displej. Rada na závěr proto zní naprosto jasně – pokud chcete větší zapojení diváků, ukažte obličej nebo dva!

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Velmi špatný hráč hry Městečko Palermo.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 34 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno.

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Influenceři

Reading Time: 10 min. čtení Vybrali jsme deset sportovních profilů, u kterých se zapotíte, ale zároveň najdete inspirativní obsah třeba z oblasti cestování a zdravého životního stylu.