Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

Jak rozjet TikTok? 7 kroků, které vám dají šanci na úspěch

Reading Time: 11 min. čtení Téma, pečlivost, vytrvalost, zábava. Pokud chcete v roce 2023 naplno rozjet TikTok a stát se ideálně uznávaným tvůrcem, dodržte alespoň těchto sedm kroků.

TikTok is the new black, takže jestli se chcete na tuto sociální síť vydat a začít na ní tvořit kvalitní obsah, není lepší příležitosti. Ovšem pozor – než tak učiníte, chce to trochu úsilí navíc.

1. Vyberte si své téma

Pokud nejste známá osobnost a nedokážete získávat engagement na cokoliv, co veřejně pustíte ven, je stěžejní si najít své téma. Svou oblast. Svůj takzvaný niche. Zkrátka je potřeba se věnovat něčemu, v čem jste dobří a zároveň s tím ideálně nezačalo už nespočet lidí před vámi. A úplně nejlepší bude, když tomu přidáte svůj vlastní „spin“ – něco, co vás odlišní před všemi.

Ve výsledku může jít o cokoliv, co vás napadne a dá se to zpracovat atraktivní formou (o tom ale až v dalším bodě). Baví vás kreslit komiksy? Super, zkuste tuto vášeň nahrávat – a rovnou třeba do komiksového formátu překreslovat děj vašich oblíbených filmů, seriálů nebo písniček. Rádi pijete kávu? Natáčejte se u toho a mluvte třeba o zásadních zprávách ze světa.

V případě, že vás ani po dlouhém dumání nenapadne, jakému tématu se věnovat, pomozte si samotným TikTokem – zkuste analyzovat populární hashtagy, koukejte na statistiky sledování u jiných tvůrců nebo se zeptejte vaší rodiny, která nemá s TikTokem nic společného. Právě názor někoho zcela nezasvěceného může pomoci.

2. Inspirujte se

TikTok dnes po celém světě aktivně využívá více než miliarda lidí. Že zrovna trefíte niche, které je úplně nepolíbené, je opravdu malá šance. To ale vůbec nevadí – možná lépe pro vás. Pokud ve vašem takříkajíc oboru už desítky, stovky nebo tisíce lidí tvoří, vyhledejte si je – a inspirujte se od nich. A rozhodně nic neuspěchejte.

Zkuste si vzít dostatek času na to, abyste sledovali alespoň pět tvůrců, které na síti podnikají ve své oblasti, a přemýšlejte nad tím, proč jsou tak úspěšní. Je to vtipnost videí? Je to kvalita natáčení? Je to dokonalým prostředím? Mají charisma? Vyhodnocujte, porovnávejte a udělejte si z těchto poznatků ideální mix, který pak aplikujete do své tvorby.

Pokud jsou daní tvůrci menší (myšleno počtem sledujících a views), existuje reálná šance, že vám i odpoví na vaše dotazy. Určitě se nebojte zeptat, o nic nejde – buď odpověď, která vás posune, dostanete, nebo ne. A vlastně to jde i úplně bez stresů. Rešerše je důležitá, nepodceňujte ji.

@khaby.lame

3. Promyslete detaily

Jakmile máte svou oblast, ve které si věříte, a načerpali jste dostatek doplňkových informací od jiných tvůrců, je čas na pilování detailů. V dnešní době už nemůžete jen vzít telefon, něco natočit a automaticky to sypat ven bez rozmyslů. Pokud má mít váš profil relevanci a potenciál přitahovat nové sledující, každé video by mělo být promyšlené. Včetně drobnějších prvků okolo vás.

Ať už budete natáčet kdekoliv, ujistěte se, že je okolo vás dostatek světla a není na místě nepatřičný hluk, který by rušil. Hezky vypadající video je základ. Aranžmá pokoje, venkovní terasy nebo jakéhokoliv jiného místa, kde budete tvořit, není také vůbec od věci. Výsledek by měl mít řád a dávat smysl od A do Z. Pokud to budete flákat, lidé to dříve nebo později prokouknou.

Stanovte si, jak budete chtít ve videu vystupovat. Jestli máte v plánu být vtipní a publikum bavit, vyzkoušejte si nanečisto před zrcadlem, jak se u toho tváříte, potažmo jakou formu humoru budete aplikovat. V případě, že se budete zaměřovat na umění, nadefinujte si, jak vaše kresby nebo cokoliv jiného budete chtít prezentovat. A držte u toho jednotnost.

Hledáte pět nejzajímavějších českých foodbloggerů na TikToku? Tady jsou!

4. Stanovte si cílovou skupinu

Zásadní otázka – na koho budete se svým obsahem cílit? Má to být spíš mladší publikum? Vzdělanější publikum? Nadšenci do kostiček LEGO? Nebo kdokoliv, kdo chce pochopit internetové trendy, o nichž budete ve svých videích například mluvit? Bez jasného zodpovězení této otázky se efektivně nepohnete.

I když je možné, že později se vaše videa na TikToku budou dostávat k diametrálně jiným skupinám internetových konzumentů, pořád byste měli mít v hlavě, kdo je pro vás hlavní cílovka. A podle toho formovat svůj obsah, uzpůsobovat projev a využívat hashtagy.

Samozřejmě se váš názor na vaše tiktokové zacílení může v čase měnit. To je úplně v pořádku. Jen si to vždy správně nadefinujte, ať máte jasno v hlavě, tím pádem i ve vaší tvorbě.

@tiktok

5. Natočte sérii videí

Je to tady – jdete na věc. Jakmile máte ready všechny výše zmíněné body (a ideálně si ještě pro něco došli k jiným, protože hodně faktorů může být individuálních), natočte svá první videa. Ano, videa. Množné číslo. Před nahozením na TikTok jim vždy vyberte správný „thumbnail“, respektive náhledovou fotku, aby na první pohled zaujala.

Zároveň nezapomeňte na důležité pravidlo – zkuste svého diváka zaujmout maximálně do tří až čtyř vteřin od začátku videa. TikTok je extrémně rychlá platforma a pozornost lidí je krátká. Nebudou mít čas čekat několik desítek vteřin na to zajímavé. Pokud je získáte hned v prvních sekundách, statistiky hovoří, že video dokoukají. A to chcete.

Vyberte správný úderný popisek videa, který téma vašeho výstupu ideálně v jedné větě popíše, zvolte patřičné #hashtagy a pokud máte tu možnost, označte v něm už zaběhlé influencery, respektive jiné tvůrce. To je ostatně jeden z nejlepších principů – na prvních videích spolupracovat s někým větším. Pak se video rychleji šíří, sdílí a chytá vyšší engagement. Pokud tuto možnost nemáte, nevadí, zvládnete to i sami.

6. Dodržujte načasování a sledujte trendy

V začátcích si budete muset zvolit i pravidelnost, tedy to, kdy vaše videa budou vycházet. Bude to každý den? Dvakrát do týdne? Vždycky v neděli? Ať je to jakkoliv, udržujte v tom systém a neporušujte termín, kdy máte vydávat. Vaši fanoušci to ocení, protože budou vědět, kdy se k vám vracet. Pro cizí publikum je to vesměs jedno, protože pokud video „bouchne“, dřív nebo později na ně vyskočí ve feedu.

A ať už budete v jakékoliv fázi vaší tiktokové jízdy, nezapomeňte sledovat trendy! Zjistěte si, co letí (způsob točení, formát videa, cokoliv) a zkuste zapřemýšlet, jak to zakomponovat do vaší tvorby. Může to být i využití nějaké silně populární skladby, která aktuálně drtí žebříčky streamovacích služeb. Cokoliv. Buďte ve střehu, nebuďte jen tvůrcem, ale také konzumentem. Pak vynaloženému úsilí poděkujete.

7. Využívejte funkce TikToku a bavte se!

TikTok zásobuje své tvůrce řadou zábavných funkcí přímo v aplikaci, které se vyplácí využívat. Nejen, že oživí obsah, ale také vám tím řadu věci zjednoduší – ať už jde o běžné filtry, duety nebo sešití.

A kdybychom měli vybrat poslední věc, kterou dodržovat? Bavte se! TikTok by v první řadě měla být pro tvůrce zábava, takže myslete na to, že když tvoříte, děláte to hlavně proto, že vás to baví. Úspěch přijde potom.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.