Dvakrát jsem psal o cizích příspěvcích, třetí díl bych rád věnoval příspěvku, ve kterém prsty sám mám. Jedná se o video na TikToku, jehož zvuk už použilo více než 8 000 českých uživatelů této kontroverzní sociální sítě. Dokonce se prý jedná o nejpoužívanější zvuk na českém TikToku. Proč funguje?
Jednoduché tvrzení, které lze snadno replikovat
Tohle je ten nejlepší pocit! Věta, kterou může vypustit z úst každý z nás. Počet lidí, který může zvuk využít, je tedy obrovský. Je tak obecný, že si každý z nás může najít příležitost, při které natočí video právě s touto větou. Přijde mi skvělé, že je pozitivní – všichni si ihned zvládnou představit, do jaké konkrétní situace by mohli zvuk dosadit. To se na TikToku zas tak často nestává.
Sama o sobě je tato věta i skvělým hookem (co je to hook, vysvětluji tady), takže máte celkem vysokou pravděpodobnost, že divák video nepřeskočí. Kdyby samotné video nebylo úspěšné, těžko by pak tolik lidí zvuk z videa využilo.
Známá, trendující hudba
Skladbu All Time Low od Jona Belliona jste mohli v době sdílení příspěvku slyšet na nejednom místě – byl jí plný TikTok, hrála ji rádia a globálně se těšila velké oblibě. Myslím, že měla důležitý vliv na celkový úspěch tohoto videa a zvuku. Dodala totiž videím více emocí a drop ve skladbě také mohli tvůrci využít na efektivní střih videa. Nejdříve totiž natáčeli sami sebe, poměrně silným tvrzením lákali diváky na výsledek, v druhé části pak ukazovali jejich nejoblíbenější činnosti.
Influencer?!
Jak velkou roli hrál v úspěchu videa influencer Jirka Král? Spousta lidí v komentářích pod videem zmínila, že se o tom, že tuto větu říká právě Jirka, dozvěděla až později. Věřím, že právě díky kvalitním influencerům se vaše videa dostanou k více lidem – šance, že se stane video virálním nebo že se zvuk stane hojně používaným, se tedy výrazně zvyšuje.