Asi víte, jak se na každém internetovém rohu mluví o tom, že TikTok patří k budoucnosti konzumace obsahu online. Na tom může být kus pravdy (ostatně jde o nejrychleji rostoucí sociální síť současnosti), ale mladí lidé stále preferují spíše něco jiného, staršího. Nikdo totiž nestačí na YouTube.
Jak ukazuje nový průzkum od agentury Morning Consult, která v něm mapovala, kolik času tráví takzvaná Generace Z na sociálních sítích a dalších populárních internetových službách, nejpoužívanější aplikací u této sorty lidí je právě YouTube, který funguje už sedmnáct let a stále je naprosto relevantním kanálem.
Průzkum byl proveden na tisícovce amerických uživatelů v rozmezí od 13 do 25 let, z čehož vyšlo, že ji používá až 88 procent všech dotázaných. Na druhém místě se umístil Instagram s 76 procenty a pomyslnou bronzovou medaili si odnáší zmíněný TikTok, který používá 68 procent dotázaných lidí. Za ním je jen těsně Snapchat (67 procent).
„Ačkoli Generace Z neměla možnost volby a byla vržena do digitálního světa, aktivně přijala mnoho aspektů internetové kultury včetně online her a pokročilých technologií, jako je metaverse, a to v mnohem větší míře než starší generace,“ uvádí Morning Consult na svém webu.
A byť vzorek jednoho tisíce lidí nemusí být příliš vypovídající, je poměrně s velkou jistotou možné tvrdit, že mladé lidi zkrátka baví hlavně audiovizuální obsah. Třeba takový Twitter, se kterým teď poměrně kontroverzně šachuje Elon Musk, mezi nimi skončil až na šestém místě. Proč? Protože jde hlavně o text. A zpravodajský formát.
Malé nadšení u Generace Z vyvolává i Facebook, který byl sice nad Twitterem, ale ani tak není nijak zvlášť populární. Není proto divu, že čím dál více jednotlivců a firem míří na své mladší zákazníky skrze trojici TikTok-Instagram-YouTube, protože ví, že tam chytne větší trakci a dokáže svůj obsah podat v mnohem nápaditějším, vizuálnějším stylu.
Ostatně pro TikTok jsme nedávno připravili sedm klíčových kroků, které udělat, aby se vaše šance pro úspěch na této sociální síti zvýšily. A navíc nejsou tak složité, jak se může na první pohled zdát.
Co je dále v kontextu těchto trendů zajímavé, je to, že průzkum zjistil, že více než polovina příslušníků Gen Z tráví na sociálních sítích přes čtyři hodiny denně. Ano, ona ta videa zkrátka umí upoutat vaši pozornost, ať chcete, nebo ne.