Možná si i vy někdy říkáte, jak by asi vypadalo, kdyby se spojily dvě vaše oblíbené značky a vymyslely spolu nový produkt. Takový, který by čerpal to nejlepší z obou firem. Co třeba tradiční švédský výrobce nábytku IKEA a uvědomělá módní společnost Patagonia? Kreativní ředitel reklamní agentury McCann Eric Groza to zkusil za ně.
Pro tvorbu originální marketingové kampaně, která v lifestylových záběrech ukazuje nové společné produkty, se uchýlil k použití nástroje Midjourney, což je jeden z dalších programů fungujících na bázi pokročilé umělé inteligence, kterému stačí cokoliv napsat a on z toho udělá grafická díla. Podobně jako DALL·E, akorát na vyšší úrovni.
Výsledkem je zcela nový sortiment obou firem, jehož hlavním posláním je šířit povědomí o udržitelném chování, ekologii a životním prostředí. V nabídce je pak například lampa, venkovní i domácí křeslo, gauč a pár módních doplňků. Kampaň navíc působí velmi čistě, organicky a zkrátka tak, jak by správně – po spojení IKEA a Patagonie – měla.
„Spolupráce mezi oběma společnostmi by mohla zdůraznit jejich společné hodnoty a prozkoumat nové jedinečné území pro obě značky. Pro IKEA by to znamenalo posunout hranice jejich nábytku na novou hranici. Pro Patagonii by to znamenalo ukázat, jak lze jejich udržitelný multifunkční komfort využít i v interiéru,“ napsal Groza na LinkedIn.
Jeho práce (lépe řečeno práce Midjourney) ovšem vyvolala otázky ohledně toho, zda je generování vysoce autentických a jednoduše použitelných obrázků vyobrazujících skutečné firmy vlastně etické a jak může ovlivnit marketing firem jako takových, pokud se z nich vytratí ona „lidská ruka“, důvtip a přemýšlení.