Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Když se IKEA spojí s Patagonií. Fiktivní kampaň baví internet

Reading Time: 3 min. čtení IKEA, Patagonia a Midjourney. Podívejte se na nápaditou kampaň fiktivně spojených firem.

Možná si i vy někdy říkáte, jak by asi vypadalo, kdyby se spojily dvě vaše oblíbené značky a vymyslely spolu nový produkt. Takový, který by čerpal to nejlepší z obou firem. Co třeba tradiční švédský výrobce nábytku IKEA a uvědomělá módní společnost Patagonia? Kreativní ředitel reklamní agentury McCann Eric Groza to zkusil za ně.

Pro tvorbu originální marketingové kampaně, která v lifestylových záběrech ukazuje nové společné produkty, se uchýlil k použití nástroje Midjourney, což je jeden z dalších programů fungujících na bázi pokročilé umělé inteligence, kterému stačí cokoliv napsat a on z toho udělá grafická díla. Podobně jako DALL·E, akorát na vyšší úrovni.

Výsledkem je zcela nový sortiment obou firem, jehož hlavním posláním je šířit povědomí o udržitelném chování, ekologii a životním prostředí. V nabídce je pak například lampa, venkovní i domácí křeslo, gauč a pár módních doplňků. Kampaň navíc působí velmi čistě, organicky a zkrátka tak, jak by správně – po spojení IKEA a Patagonie – měla.

„Spolupráce mezi oběma společnostmi by mohla zdůraznit jejich společné hodnoty a prozkoumat nové jedinečné území pro obě značky. Pro IKEA by to znamenalo posunout hranice jejich nábytku na novou hranici. Pro Patagonii by to znamenalo ukázat, jak lze jejich udržitelný multifunkční komfort využít i v interiéru,“ napsal Groza na LinkedIn.

Jeho práce (lépe řečeno práce Midjourney) ovšem vyvolala otázky ohledně toho, zda je generování vysoce autentických a jednoduše použitelných obrázků vyobrazujících skutečné firmy vlastně etické a jak může ovlivnit marketing firem jako takových, pokud se z nich vytratí ona „lidská ruka“, důvtip a přemýšlení.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.