Pomocí sběru dat a následných datových analýz lze snadno přijít na kloub tomu, co bude letos na sociálních sítích trendy. Není tomu tak, že se určí, která videa se na TikToku během pár týdnů stanou virálem. Spíše se zkoumá, co pohání divácké behaviorální šablony a co lidé na internetu baví a zajímá.
Edutainment content
Edutainment (zábavné vzdělávání) už není pouhým nástrojem pro děti. Minulý rok prorazily v tomto vzrůstajícím trendu společnosti zabývající se finanční technologií (fintech) a svým originálním a inteligentním obsahem zažily masivní úspěch. Nejlepším příkladem bude tiktokový účet Chime, jehož obsah vkusně balancuje na hraně vtípků z finančních přehmatů a seriózního poradenství ohledně správy financí.
Nárůst popularity krátkých videí v tomto odvětví podtrhuje perfektní příležitost pro zábavná fakta, instruktáže a vysvětlivky jakéhokoliv oboru nebo průmyslu na sociálních sítích. Není divu, že vzdělávací obsah je v popředí všech marketérů, když dojednávají spolupráci s videocreatory.
Více peněz do videoprodukce
V době, kdy se TikTok teprve pral o své místo, bylo logické, že firmy zadávaly tvorbu videí svému kreativnímu týmu na tuto sociální síť pouze okrajově. V dnešní době ale průměrný člověk stráví na TikToku 95 minut denně a hlavouni velkých firem si tak uvědomují, která síť vévodí v popularitě a dosahu.
Aby brand vyčníval v současném moderním prostředí, je více než nutné investovat do videoprodukce, potřebné výbavy a taktéž personálu. To znamená více pracovní síly, která ale pomůže s natáčením, střihem, editací, režií a v neposlední řadě storytellingem, který musí daný brand protlačit mezi konzumenty.
Zlomový BeReal
BeReal patřil už loni mezi nejžhavější sociální trendy. Tento nováček mezi sociálními sítěmi potěšil své uživatele a naopak zmátl marketingové odborníky. Protože co má člověk dělat s aplikací, která ho konstantně nepobízí k jejímu používání?
Zatímco se mnoho lidí bude snažit svou značku na této síti promovat, tak většina by měla využít tuto příležitost k pochopení pojmů jako vertikální síť, uzavřené komunity a také skutečnost, že vzestup aplikací jako BeReal jde ruku v ruce s únavou konzumenta z klasických sociálních sítí.
Právě tato únava bude klíčová k formování strategie na těchto sítích. V následujících měsících se toho může stát dost. BeReal by mohl představit reklamní prvky pro různé značky, avšak každá značka se musí zamyslet nad vlastní autentičností.
Obchodní firmy budou experimentovat se znovu se objevujícími sítěmi
Do budoucna by všichni měli zbystřit ohledně trendu znovu se objevujících platforem, čímž dají vzniknout novým sociálním sítím. Velkou šancí je, že alespoň na jedné z nich budete v roce 2023 tvořit nový účet.
V roce 2022 se uživatelé zaběhlých sociálních sítí cítili dotčeni, že kvůli nenasytnosti vrchních pohlavářů, větším profitům a lepším obchodním podmínkám byly jejich konstruktivní připomínky a podněty ohledně zlepšení funkčnosti sítí přesunuty na druhou kolej. Kvůli tomu se nyní snaží najít novou oblíbenou hračku ve všech koutech internetu.
Sítě jako Mastodon, Tumblr, Hive nebo Discord patří mezi komety v budování sociálního prostoru. Díky nekončícímu experimentování uživatelů s novými prostředky mohou firmy jednoduše identifikovat, co bude trendem pomíjivým a co zůstane trendem na delší dobu.
Výrobní ekonomika bude pokračovat v rozkvětu
Podle videoanalytiků firmy Tubular Labs se sledovanost videotvůrců a influencerů na všech platformách v roce 2023 přehoupne přes 10 trilionů zhlédnutí za měsíc. Za rok 2022 byl tento obsah 13,2krát sledovanější než jakákoliv jiná média nebo brand content. Pokud někdo nevyužije tuto příležitost v následujících dvanácti měsících, tak škodí jen sami sobě.
Každý průmysl a odvětví má své odborníky přes marketing, kteří úzce spolupracují s videotvůrci a content makery a snaží se generovat větší zájem publika, posílit sociální komunity a také přilákat nové potenciální zájemce o produkt. Možnosti jsou neomezené, pole působnosti je velice rozmanité, což může pomoci více značkám zaměřit se na svou cílovou skupinu a spojit se s ní.
Employee advocacy bude nejdiskutovanějším sociálním trendem
V tomto roce se firmy budou snažit udělat ze svých pracovníků influencery, respektive tvůrce.
Employee advocacy (EA) byl dlouhou dobu skrytý neobroušený diamant ohledně marketingu sociálních sítí. Tento rok, i díky velmi drahé reklamní kampani a poklesu přirozeného dosahu mezi lidi, vystoupá do záře reflektorů. EA ve zkratce znamená reklama a PR společnosti nebo jejich produktů zaměstnancem, který v ní už pracuje. Firmy, které tuto strategii už spustily, evidují značný nárůst svého jména v povědomí lidí a také nespočet žadatelů o práci s dobrými výhledy do budoucna.
S narůstajícím úspěchem tohoto trendu je pouze otázkou času, kdy se tato metoda stane hlavním činitelem v budování marketingu značky v rámci průmyslu.