TikTok už dávno není jen o zábavných videích, naopak lze na něm objevit spoustu kvalitního obsahu, který vás informuje o aktuálním děním, dovzdělává v konkrétní oblasti nebo představí nové technologie. Pořád ale nejde o primární zdroj hodnotných informací, čímž by se jednou klidně mohl stát. Možná už ale v té době nebude tak relevantní.
Původní zakladatelé neméně úspěšné sociální sítě Instagram, Kevin Systrom a Mike Krieger, kteří ji v roce 2012 za miliardu dolarů prodali Facebooku (dnešní Metě), totiž odhalili, že pracují na nové aplikaci pod názvem Artifact, která bude svým způsobem fungovat jako TikTok, akorát bude místo fotek a videí doporučovat články od různých médií.
Prim v ní má hrát umělá inteligence, lépe řečeno personalizované algoritmy, které vám budou doporučovat články na základě toho, jaké budete v aplikaci konzumovat. Pokud vás tedy budou zajímat články o technologiích, postupem času se vám budou ve feedu objevovat ty, které jsou primárně o nich.
Příkladů je samozřejmě celá řada. Jestliže jste fanoušky kreativní tvorby, může vám aplikace doporučovat články týkající se tipů pro copywriting, design a podobně. A jestli chcete vědět o všem jako první, bude sloužit i jako informační kanál s takzvanými breaking news.
Dobré načasování?
Doporučovaný obsah se bude také odvíjet od toho, o čem se v rámci aplikaci budete bavit se svou komunitou, tedy přáteli. A také od předem zvolených zájmů. Princip nové služby tak lze přirovnat ke kombinaci TikToku (potažmo Instagramu) a RSS čtečky, například Feedly.
Načasování je navíc poměrně vhodné – tvůrci s ní přichází v době, kdy Twitter, který jako rychlá zpravodajská služba dosud poměrně věrně sloužil, prochází poměrně velkými změnami, které dělá jeho majitel Elon Musk. A veřejnost má obavy, do jaké fáze se Twitter za pár let dostane. Artifact by se tudíž mohl stát i zajímavou alternativou.
Aplikace je zatím dostupná ve Spojených státech ve formě předběžné verze a zatím se neví, kdy dorazí do Evropy, potažmo do Česka. Kevin Systrom a Mike Krieger uvádí, že na ní pracují „s talentovaným týmem inženýrů a designérů“ a prý se na ní pod pokličkou pracuje už více než rok.
Je tedy dost možné, že za pár let se bude chodit na TikTok pro zábavu, na Instagram pro inspiraci a na Artifact za zdrojem hodnotných informací, které budou vycházet z toho, co na ní budete reálně konzumovat. Zní to slibně…