Connect with us

Hi, what are you looking for?

ClickbaitClickbait

Sociální sítě

TikTok pro články. Co byste měli vědět o nové sociální síti Artifact?

Reading Time: 4 min. čtení Jak bude fungovat aplikace Artifact od původních tvůrců Instagramu, která by se mohla stát jakýmsi TikTokem pro články?

TikTok už dávno není jen o zábavných videích, naopak lze na něm objevit spoustu kvalitního obsahu, který vás informuje o aktuálním děním, dovzdělává v konkrétní oblasti nebo představí nové technologie. Pořád ale nejde o primární zdroj hodnotných informací, čímž by se jednou klidně mohl stát. Možná už ale v té době nebude tak relevantní.

Původní zakladatelé neméně úspěšné sociální sítě Instagram, Kevin Systrom a Mike Krieger, kteří ji v roce 2012 za miliardu dolarů prodali Facebooku (dnešní Metě), totiž odhalili, že pracují na nové aplikaci pod názvem Artifact, která bude svým způsobem fungovat jako TikTok, akorát bude místo fotek a videí doporučovat články od různých médií.

Prim v ní má hrát umělá inteligence, lépe řečeno personalizované algoritmy, které vám budou doporučovat články na základě toho, jaké budete v aplikaci konzumovat. Pokud vás tedy budou zajímat články o technologiích, postupem času se vám budou ve feedu objevovat ty, které jsou primárně o nich.

Příkladů je samozřejmě celá řada. Jestliže jste fanoušky kreativní tvorby, může vám aplikace doporučovat články týkající se tipů pro copywriting, design a podobně. A jestli chcete vědět o všem jako první, bude sloužit i jako informační kanál s takzvanými breaking news.

Dobré načasování?

Doporučovaný obsah se bude také odvíjet od toho, o čem se v rámci aplikaci budete bavit se svou komunitou, tedy přáteli. A také od předem zvolených zájmů. Princip nové služby tak lze přirovnat ke kombinaci TikToku (potažmo Instagramu) a RSS čtečky, například Feedly.

Načasování je navíc poměrně vhodné – tvůrci s ní přichází v době, kdy Twitter, který jako rychlá zpravodajská služba dosud poměrně věrně sloužil, prochází poměrně velkými změnami, které dělá jeho majitel Elon Musk. A veřejnost má obavy, do jaké fáze se Twitter za pár let dostane. Artifact by se tudíž mohl stát i zajímavou alternativou.

Aplikace je zatím dostupná ve Spojených státech ve formě předběžné verze a zatím se neví, kdy dorazí do Evropy, potažmo do Česka. Kevin Systrom a Mike Krieger uvádí, že na ní pracují „s talentovaným týmem inženýrů a designérů“ a prý se na ní pod pokličkou pracuje už více než rok.

Je tedy dost možné, že za pár let se bude chodit na TikTok pro zábavu, na Instagram pro inspiraci a na Artifact za zdrojem hodnotných informací, které budou vycházet z toho, co na ní budete reálně konzumovat. Zní to slibně…

Již jsi hlasoval(a)!
Written By

Články, které vznikly za podpory redakčního týmu nebo externích spolupracovníků.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.