Jak zní pravidlo číslo jedna u rozjíždění nových marketingových kampaní? Zaujmout. A nápaditosti se meze nekladou. Vlastně se stačí podívat na to, co teď vymyslel britský výrobce zdravých cereálií Surreal.
Zahrál to totiž na linku využívání jmen známých osobností, u kterých tvrdí, že jeho cereálie konzumují. Vzhledem ke své velikosti si ale firma nemohla dovolit je skutečně oslovit. Proto na to šla jinak.
Jak uvádí na svém LinkedInu, ve svém okolí si vyhlédla lidi, kteří mají shodou okolností stejná jména jako celebrity, na které to chtěli naroubovat. A pak mohla s klidem tvrdit, že je to pravda.
Do své outdoorové kampaně ve formě klasických CLV panelů zapojila například Michaela Jordana. Ne však jednoho z nejlepších basketbalistů všech dob, ale obyčejného pracujícího člověka.
Grafiku vymyslela také s legendární tenistkou Serenou Williamsovou. Teda ne úplně s ní, ale se studentkou z Londýna, která se jmenuje stejně a má ráda její produkty. A co teprve Ronaldo? Nebo Dwayne „The Rock“ Johnson?
Ale… Má to jeden háček. Pod příspěvkem na LinkedInu se vyrojilo několik názorů, že taková kampaň zavání klamavou reklamou a zákazník je uváděn v omyl, což bude Surreal nejspíš muset řešit.
Věc se má ale tak, že kdyby chtěly slavné osobnosti tuto kampaň napadnout, musely by jednoznačně prokázat, že veřejnost byla vedena (ať už úmyslně, nebo ne) k domněnce, že výrobek podporují. A právě zdůraznění v grafice, že jde o „jiné lidi“, to může ztížit.
Většina lidí si ale primárně všimne velkého textu, nikoliv doplňujících informací níže. Tudíž to účel pro Surreal splní. A ať už je to ve výsledku jakkoliv, jde o zajímavý, originální nápad.