Popularita sledování videí na internetu neustále roste. Nejznámější videoplatformou je dlouhodobě YouTube, který tak nabízí skvělou příležitost, jak dát vědět o značce. Nejenom reklamou před či během videí, ale i vlastním brandovým obsahem, díky kterému si značka buduje vztah se zákazníkem. Dali jsme dohromady 15 českých kanálů, z nichž můžete čerpat inspiraci.
Tři fakta, která vás přesvědčí, že stojí za to tvořit značkový obsah na YouTube:
- V České republice navštíví YouTube přibližně 6 milionů unikátních uživatelů měsíčně.
- Průměrná doba strávená na této platformě činí 154 minut za týden.
- Po Googlu a Seznamu je YouTube třetí nejpoužívanější vyhledávač, především co se týče návodů, tutoriálů a tzv. how to videí.
Kytary.cz
E-shop s hudebními nástroji a vybavením nabízí na svém kanálu videa, díky kterým se můžete naučit hrát na kytaru, trumpetu, foukací harmoniku nebo klidně ukulele. Na výuce se podílí třeba i Matěj a Jan Homolovi z kapely Wohnout.
Nechybí recenze nástrojů, rozhovory s hudebními umělci a co nás hodně baví, jsou videjka, z nichž se naučíte pravé hospodské vodrhovačky!
Mall.cz
Za jedním z obsahově nejširších českých youtubových profilů stojí MALL.CZ. Ten divákům nabízí videorecepty, kuchařské show, vychytávky, proměny bydlení, kurz focení, zahradní inspirace, ale třeba i vtipný seriál 5 věcí, které děláte blbě. Obsah jejich kanálu je tak pestrý, jako je jejich produktová nabídka.
AlzaTube
Alza má youtubových kanálů hned několik – kromě AlzaTube třeba také AlzaTech pro geeky nebo Alza Reklamy. Profil AlzaTube přináší vlogy, recenze, how to videa, rozhovory a také třeba podrobné představení produktů Apple nebo Philips Hue v několika dílech.
Rozdělení do podrobných playlistů je praktické a příjemné a parádní jsou i videa „Jak vybrat…“.
Na AlzaTube najdete i nejrůznější seriály, například „Alzákova Garáž“ pro moto nadšence.
Notino.cz
Tutoriály, jak se líčit, upravit si vlasy nebo mít bělejší zuby najdete na youtubovém profilu e-shopu s kosmetikou Notino. Nechybí ani seriál v podání influencerky Jitky Boho.
Za velmi praktické pak považujeme toto video:
Také jste doteď četli značku Moschino jako „mošino“?
Feedo.cz
Vybrat vybavení pro miminko nebo třeba kočárek není jednoduché. Rodičům s těmito peripetiemi výrazně pomáhá kanál značky Feedo, který přináší videorecenze a hodnocení produktů přímo od maminek – a třeba i těch slavných.
Feedo maminkám zpříjemňuje i čas na mateřské, například seriálem s Ivanou Fancy.
Astratex
Dámy potvrdí, že ani vybrat správně sedící podprsenku není vůbec snadné. A právě na toto téma se díky svému sortimentu mohl na YouTube zaměřit e-shop se spodním prádlem Astratex.
Značka přináší i tipy na střihy prádla, které sedí k různým událostem a outfitům, a nezapomíná ani na muže.
Footshop
Footshop je jedna velká show a stejně tak vypadá jeho youtubový kanál, jehož tváří se stal Dom – pohodový týpek s uvolněným streetovým stylem, který by raz dva zapadl na amerických ulicích. A taky že USA navštívil a připravil pro Footshop speciální sérií videí.
Parádní a pro zákazníky více než přínosné jsou pak testovací videa obuvi, unboxingy nebo Sneakertalky, kde se boty co díl podrobně probírají vždy s určitou osobností. Baví nás i Footshop Interviews a seriál essentials, kde zajímaví lidé vypráví o tom, bez čeho nemohou v životě být.
Decathlon
Vyladěný obsah má na svém YouTube i značka Decathlon. To se v poslední době zaměřila na podrobné představení svých produktů, což je dobrý krok vzhledem k tomu, že v současnosti lze stále nakupovat jen online a výrobky si tak nemůžete osobně osahat na prodejně.
K tomu Decathlon přidává rozhovory s osobnostmi (nejen) ze sportu a nechybí ani návodná videa, jež vám pomohou vyřešit zásadní životní otázky, třeba jak navoskovat běžky.
SportObchod.cz
U sportu ještě chvíli zůstaneme, protože další YT kanál, který rozhodně stojí za zmínku, nese název SportObchod.cz. Jeho obsah je zaměřen na amatérské i profi sportovce, zejména pak hokejisty, tenisty, cyklisty a běžce.
Až budete hledat, jak omotat hokejku, jak hrát správně bekhend nebo jak na správnou techniku běhu, možná najdete právě videa od SportObchodu. A to je účel!
Hanibal.cz
E-shop Hanibal.cz je zaměřen na outdoorové vybavení pro profesionály i laiky. Obsah na jejich YouTube tak nadchne lezce a horolezce, výletníky a všechny, kdo třeba hledají tipy, kam se vydat do skal.
Seriál KOLEM SKAL! je zpracován stylem vyprávění, ukazuje historii míst a prostřednictvím kamery vás vezme na krásné české vyhlídky.
Albert
A po vydatném sportovním výkonu to chce doplnit kalorie. Co si uvařit, vám poradí kanál retailového řetězce Albert. Ten v současné době nabízí již přes 100 různých receptů – které jsou samozřejmě ze surovin, jež koupíte v Albertu, například z produktů privátní značky Nature´s Promise.
Kuchyně Lidlu
V kuchyni ještě chvíli zůstaneme, jen se přesuneme do Kuchyně Lidlu. I tento retailový řetězec se z logických důvodů zaměřil na recepty. Připravuje je ve spolupráci se známými šéfkuchaři, kteří vystupují i v kampaních značky.
Zajímavost: Kromě Kuchyně má Lidl i druhý kanál, kde třeba představuje své dodavatele.
Plusové body dostává Lidl za dělení receptů do playlistů podle zkušeností kuchtíků. Mezi videy tak najde své favority každý – a s klidem může vyměnit sledování nejrůznějších kuchařských televizních kanálů za sledování youtubových videí Lidlu.
Martinus
Velká škoda, že Martinus v současné době není na YouTube tolik aktivní, protože jeho obsah rozhodně stojí za pravidelné zhlédnutí. Rodiče malých dětí těší předčítané pohádky, které jsou zároveň takovým promem na dané knížky, ostatní dospěláci pak ocení recenze, tipy na čtivo i rozhovory s autory knih.
WorkLounge
Troškou do mlýna přispějeme i vlastní tvorbou. V Socialparku věříme v budování značky přes kvalitní a zajímavý obsah – a mezi něj samozřejmě patří i video. Při uvažování nad contentem pro coworkingové centrum WorkLounge jsme proto přišli s formátem rozhovorů se zajímavými lidmi, kteří mají co říct k pracovním návykům a práci jako takové, a jsou ochotni se o své tipy podělit.
Přímo v coworkingovém prostoru natáčíme nepravidelnou sérii těchto Talks, kdy jsme do role moderátora obsadili přímo majitele WorkLounge. Rozhovory pak navíc zpracováváme do textové podoby pro jejich blog.
Zásilkovna
U Zásilkovny nám zase dávalo smysl na jejich YouTube kanále prezentovat jednotlivá výdejní místa, která jsou alfou a omegou této přepravní společnosti. Cestujeme po celé ČR a natáčíme profily zajímavých provozoven, které slouží i jako výdejní místa Zásilkovny. Videa následně promujeme v rámci YouTube v daném regionu.
Vzniká tak zároveň spousta obsahu i pro sociální sítě Zásilkovny – a jednotlivé podniky jsou rádi za reklamu, kterou jim společnost tímto způsobem zajišťuje.
Seriál „Příběhy výdejních míst“ dodává technologicko-logistické firmě lidskou tvář.
PETR KRÁL
Oba příklady nám v číslech ukazují, že obsah pomáhá nejen dlouhodobému budování značky, ale funguje i jako prodejní kanál. U WorkLounge sledujeme počty nových registrací a zájem o prohlídky prostor, u Zásilkovny zase nové registrace zájemců o výdejní místa z jednotlivých regionů. Hodně značek má stále obavy, jak videoobsah správně uchopit – my čerpáme z dlouhodobých zkušeností s YouTube prostředím a rádi se o ně podělíme i s vámi.