Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Marketing

Jak basketbalová značka Air Jordan pronikla do špičky evropského fotbalu

Reading Time: 9 min. čtení Přední evropské sportovní kluby máme běžně spojené se značkami jako jsou Adidas nebo Nike. V posledních letech si svou cestu na výsluní hledají také Puma, New Balance nebo Umbro. Značku Air Jordan jsme ale byli zvyklí pozorovat výhradně v zámoří. To se změnilo, když evropský fotbalový gigant Paris Saint-Germain volně přešel od Nike právě k Air Jordan a stal se prvním fotbalovým klubem na světě, který je sponzorovaný touto značkou.

Air Jordan

Pokud čtete tento článek, je jen malá šance, že byste nevěděli, čím se Air Jordan zabývá. Firma byla založena v roce 1984 v Chicagu ve spolupráci s Michaelem Jordanem, jedním z nejlepších basketbalistů všech dob. Exkluzivní model basketbalových bot byl pod hlavičkou Air Jordan vyroben výhradně pro Jordana, o rok později byl pro velký zájem uveden do prodeje i pro veřejnost. Firma Air Jordan, která je aktuálně dceřinou společností Nike, se tak dostala do podvědomí celého basketbalového světa.

V roce 1985 se Michael Jordan objevil poprvé v Paříži a tuto návštěvu můžeme považovat za počátek vzájemného vztahu basketbalisty s francouzskou metropolí. V dalších letech se sem ještě několikrát vrátil například se svým týmem Chicagem Bulls v rámci turnaje McDonald’s Championship a město si oblíbil.

Proč právě Paříž

Kromě vřelého vztahu Jordana k samotnému městu jsou samozřejmě i další nepřehlédnutelné okolnosti, které zavedly Air Jordan do Paříže. Na poli módy patří francouzské hlavní město mezi ty nejvýznamější, ve fotbalovém prostředí je zase pařížský velkoklub díky katarským šejkům jedním z nejbohatších a nejlepších na světě. Navíc za něj v současnosti hrají ty největší světové hvězdy, jako například Lionel Messi, Neymar či Kylian Mbappé. V minulosti se zase v dresu PSG představil velký Jordanův obdivovatel David Beckham, který dokonce na zádech nosil basketbalistovu třiadvacítku. Neymar se netají svou vášní k teniskám a díky oficiálnímu multimilionovému kontraktu s Nike (dnes už je spolupráce ukončena, Neymar podepsal s Pumou) byl vůbec prvním fotbalistou, který kdy představil vlastní Air Jordan kolekci kopaček a tenisek.

Paříž tak byla americké značce očividně souzena a jeví se jako perfektní destinace pro zrod spolupráce Air Jordan s Paris Saint-Germain.

Spolupráce Air Jordan x Paris Saint-Germain

Už v roce 2016 otevřela značka v hlavním městě Francie svůj první oficiální store. Jednalo se o vůbec první vstup na evropskou půdu. O rok později bylo oznámeno partnerství s Francouzskou basketbalovou federací. Roku 2018 se Air Jordan poprvé rozhodli “vyměnit” basketbalovou halu za fotbalové hřiště, když představili oficiální kolekci 90 produktů jak na běžné nošení, tak především pro trénink a zápas.

Air Jordan a Paris Saint-Germain sdílí podobnou filozofii a postavení ve sportu i v módě, takže partnerství s tímto klubem pro nás bylo naprosto přirozenou volbou.

Michael Jordan

Součástí spolupráce byla především nová sada domácích a venkovních dresů určených výhradně pro zápasy Ligy mistrů, nejslavnější fotbalové soutěže na světě. Jejich dominantou nebylo nic jiného než notoricky známé logo “Jumpmana” na hrudi.

Kromě několika dalších kolekcí volnočasového oblečení je spolupráce založena především na každoročním představení nových dresů. A nutno říct, že se pokaždé jedná o velmi povedené kousky patřící k těm nejhezčím, které můžeme na fotbalových trávnících vídat. Není to ale jen o fotbale. Lidé mají rádi příběhy a propojení s reálným životem.

V tomto je spolupráce Air Jordan a PSG naprosto dokonalá. Když se měl například v roce 2019 představovat nový venkovní dres, Kylian Mbappé si šel pár dní před odhalením jen tak mimoděk zakopat s malými fotbalisty na Venice Beach v Los Angeles – tedy na místo, kde je basketbal a Air Jordan jako doma. Celou dobu měl při tom na sobě basketbalový retro dres PSG x Jordan s ikonickým číslem 23 a jménem Jordan na zádech.

Michael Jordan si může mnout ruce

Podle argentinského sportovního kanálu TyC Sports má legenda NBA kromě podílu v celé společnosti také 5% podíl z prodeje klubových dresů PSG. Když tedy v létě letošního roku do Paříže přišel Lionel Messi, šestinásobný držitel Zlatého míče pro nejlepšího fotbalistu planety, mohl si Jordan opět mnout ruce. PSG údajně na prodejích dresů s Messiho jménem utržilo více než 120 milionů EUR. Nike se ohledně Jordanova podílu odmítl vyjádřit, je ale jasné, že MJ si z pohodlí domova přišel během pár dní na pěkný balík.

Air Jordan jako evropští šampioni?

Paris Saint-Germain aktuálně patří k nejlepším evropským týmům. V Air Jordan dresech se představili i v loňském finále Ligy mistrů, kdy jen těsně nestačili na německý Bayern. Nikdo by se ale nemohl divit, pokud by nakonec v příští sezóně na evropský trůn skutečně usedli.

Po všech letech dominance v basketbalu to vypadá, že “Jumpman” konečně ovládne i další sport. To samozřejmě ukáže až čas, ale s Messim, Neymarem a Mbappém hraje Jordanovi vše do karet.

Již jsi hlasoval(a)!
Autor článku

Život je lepší s míčem u nohou.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.