Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Influenceři

Celeste Barber: #ChallengeAccepted

Reading Time: 10 min. čtení Od fotek na dvorku až na obálku časopisu Vogue.

komička celeste barber

Svých téměř devět milionu sledujících na Instagramu baví tato australská komička beze slov. Už od roku 2015 na svém profilu zveřejňuje parodická videa a fotky, ve kterých kopíruje vyumělkované a sterilně dokonalé celebrity a haute couture modelky.

Princip tvorby Celester Barber je prostý – vzít nedosažitelný originál a napodobit jej ve svých “provizorních” podmínkách a se svým “provizorním” tělem. Celeste rozbila internet tím, že se nestyděla ukázat v nelichotivých pózách i grimasách a zveřejnila fotky, které by většina žen ze svého mobilu urychleně smazalo – druhá brada, kruhy pod očima, vrásky, povislá prsa, zadek v babičkovských bombarďákách, vykukující špek.

Láhev drahého šampaňského nahradí za otevřený karton mléka, místo kabelek s logy Prada a Gucci hrdě vystaví igelitky ze supermarketu

Předmětem parodie není jen dokonalý vzhled, ale i celá mizanscéna fotografie – světlo, rekvizity, pozadí a také gesta a body language, což je aspekt, který vynikne nejvíce na videích.

Celeste s oblibou pózuje v nefotogenických prostorách. Například v chodbě svého bytu nebo na dvorku s nepořádkem v pozadí. Láhev drahého šampaňského nahradí za otevřený karton mléka, místo kabelek s logy Prada a Gucci hrdě vystaví igelitky ze supermarketu.

Jak to celé začalo

Pokud sledujete účet Celeste na Instagramu, jistě vám neutekl její hashtag #challengeaccepted – výzva přijata, čímž komentuje své pokusy přiblížit se glamour pózám celebrit.

Pokud se však ponoříte do hlubin jejího Instagramu, najdete první vlaštovky tvorby, která ji později vystřelila až k hollywoodské slávě, už z roku 2013. Trvalo další dva roky, než začala parodická tvorba na profilu Celeste převažovat a z příležitostných legrácek, které byly prokládány osobními fotkami s přáteli a rodinou, se stala součást její kariéry.

Začala budovat jejich pravidelnost, tonalitu, dlouhé statusy nahradily krátké úderné popisky.

Virální úspěch se dostavil ve chvíli, kdy se obula do Kim Kardashian a rekonstruovala její slavný photoshoot na smetišti. 

Roasting profesionálních celebrit jako je Kim Kardashian či Kylie Jenner, se stal evergreenem Celestiny tvorby, stejně jako upozorňování na klišé modelingového světa. Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž aneb když se rozhodnete přenést high fashion pózu do reality, dostanete hlavně velkou zábavu. 

 RELATABLE je slovo, které označuje esenci jejího úspěchu. Ztotožnitelné. 

Samozřejmě, že ženy, které vylézají z bazénu, nevypadají jako Kate Hudson. Nemají dokonalý make-up, zato mají zaříznuté plavky, nos plný chlóru a vlasy připlácnuté k čelu. Mžourají do slunce a na krabatícím se čele mají vrásky. 

Slavnější než slavní

Se vzrůstající popularitou svého profilu se Celeste dostala do zajímavé situace – už dávno není no-name komičkou, která si dělá legraci z hvězd. Mnohdy mají její parodie mnohem větší dosah než původní předloha, Celeste je často objektivně slavnější než parodovaná kráska.

Komentáře u jejího profilu se jen hemží modrými fajfkami verifikovaných profilů celebrit jako je Sharon Stone, Drew Barrymore či Bella Hadid. Ty nešetří chválou a vysmátými smajlíky dokáží ocenit i posty, kterými si Celeste střílí z nich samotných.

Být parodován Celeste Barber je zkrátka čest, něco jako když se objevíte jako postavička v The Simpsons. Její parodie nejsou zlé, nenávistné, ani vulgární. Celeste Barber si dělá legraci primárně sama ze sebe a díky tomu se stala miláčkem celebrit. Teda, ne všech. 

Ani adorovaná Celeste se nevyhnula kontroverzím – např. když v minulém roce parodovala sexy pózu polonahé Emily Ratajkowski a do popisku fotky napsala “Už máme dost toho, jak objektivizujete naše těla! A tady je můj zadek.” Backlash na sebe nenechal dlouho čekat – její komentář byl označen za misogynní.

Celeste Barber, která je často označována za feministickou ikonu a body positivity pionýrku, dostala od komunity svých fanoušků pěkně naloženo. Proč je nutné odsuzovat jinou ženu za to, jak se rozhodla prezentovat svoje tělo a svoji sexualitu? Není ona omílaná body positivity o oslavě a přijetí VŠECH těl, ať už vypadají jakkoli? 

Seriál na obzoru

Celeste Barber dnes patří mezi nejúspěšnější Australanky. Je autorkou několika knih, její stand-up special streamuje na Amazon Prime a australské turné na rok 2022 je beznadějně vyprodané. Na YouTube je k vidění její komediální série o rodičovství a v lednu 2022 Netflix zveřejnil, že s komičkou a herečkou vyvíjí nový seriál zvaný Wellmania. 

Celeste je celebrita, o tom není pochyb.

 Lze ji pořád považovat za “relatable” ženu z lidu, když se objevila ve své glam verzi na obálce časopisu Vogue?

Anebo když se stala tváří kosmetické značky MCoBeauty? 

Anebo když uvedla na trh vlastní řadu spodního prádla ve spolupráci s se značkou Bras N Things?

Nestala se Celeste Barber tiše a bez povšimnutí součástí světa, který paroduje?

To, co dělá Celeste Barber, není v žádném případě ojedinělé a unikátní. Velmi podobné tvorbě se věnuje na svém Instagramu i anglická komička Laura Belbin aka @knee_deep_in_life. Přestože princip jejich komiky je stejný, Laura je zkrátka pro Instagramového uživatele “too much”. Otevřeně zobrazuje neoholená třísla, celulitidu, špatné zuby.

Stala se Celeste Barber celebritou, právě díky tomu, že více vyhovuje mainstreamovému vkusu instagramového uživatele?

Již jsi hlasoval(a)!
Avatar photo
Autor článku

Stand-up komička, moderátorka, lektorka a scénáristka.

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.