Má vlastní nahrávací label s nespočtem umělců, víc jak 10 milionů subscriberů na YouTube, Discord server s cca 680 000 členy a také Spotify playlist s téměř 6,5 miliony sledujících. Že by poslechla rodiče, kteří nám odmala vštěpují, že úspěšní a bohatí budou vždy jenom jedničkáři?
Lofi Girl není pouhou anime kresbou, reprezentuje celou značku a komunitu. Na YouTube má mezi celodenními hudebními livestreamy jednu z nejvyšších sledovaností a řadí se k veličinám jako Spinnin Records nebo Yellow Brick Cinema. Nicméně ani jeden z těchto kanálů se nemůže svým dosahem rovnat komunitě Lofi Girl se všemi fan arty, merchem nebo subreddit skupinou s téměř 30 000 členy.
Jak to celé vzniklo?
V roce 2017 dvaadvacetiletý francouzský kreativec Dimitri začal s livestreamy na svém youtubovém kanále „ChilledCow“. V těch hrála lo-fi hudba a mohli jste chatovat s dalšími uživateli. Jako cover art pro své livestreamy Dimitri zvolil gif anime dívčí postavy Shizuky Tsukishimy z japonského animovaného hudebního romantického dramata Whisper of the Heart (u nás Šepot srdce) z roku 1995.
Za filmem stojí režisér Yoshifumi Kondo a animace celého projektu dostalo na starost Studio Ghibli, jež se specializuje na video hry, reklamy a právě animovanou tvorbu do filmů.
Jak „vychillovaná kráva“ rostla, tak následovaly problémy s copyrightem a YouTube byl nucen kanál v červenci 2017 sundat. V září stejného roku Dimitri pověřil jednoho ze svých followerů – umělce Juana Pabla Machada – aby nakreslil postavu, kterou dnes už známe jako Lofi Girl.
Ilustrace se stala hlavním obrázkem nově spuštěného kanálu, což se stalo v říjnu 2017. V témže roce Dimitri založil hudební label ChilledCow Records, s kterým podepsal mnoho ambientních hudebních umělců, jejichž tvorba hrála na youtubovém kanále a byla zdarma k užití pro streamery a tvůrce. Koncem července 2018 měl kanál necelé dva miliony sledujících a podle statistik YouTube neklesl počet diváků na livestreamu Lofi Girl nikdy pod 65 000 lidí.
Mnoho povyku pro ban
V únoru 2020, skoro tři roky po spuštění originálního livestreamu, YouTube sundalo kanál znovu, nicméně tentokrát prý omylem. Kvůli tomuto „omylu“ se zastavil livestream, který byl jedním z nejdelších videí v historii YouTube – více jak 13 000 hodin materiálu a 218 milionů zhlédnutí.
Když byl kanál podruhé stažen, měl cca čtyři miliony odběratelů na YouTube, půldruhého milionu followerů na Spotify playlistu a celkově tvořil mnohem větší komunitu než při prvním stažení – to samozřejmě mělo obrovský dopad na fanbase, která se ozývala především na Twitteru pomocí #bringbacklofi.
Zmizení populárního účtu lidé pomalu oplakávali, a to hlavně na TikToku. Ani ne o den později, YouTube tým suspendaci účtu zrušil.
V květnu ChilledCow spustil vlastní Discord server, který díky pandemii koronaviru rostl rychleji, než se předpokládalo. Lidé se nesměli stýkat, a o to větší vznikla závislost na digitálním prostoru a interakcích online.
Animace Lofi Girl byla na internetu stále známější, dokonce i Will Smith zveřejnil svou personifikovanou ilustraci k vlastnímu lofi livestreamu, kde viditelně čerpá inspiraci z pilné studentky.
Cesta vzhůru
V současnosti se účet na YouTube i Spotify může chlubit více jak dvojnásobným počtem sledujících. Kanál už však není známý pouze svými lofi uvolněnými beaty, jelikož se ikonická animace stala rozpoznatelnou nejenom na internetu, ale i mimo něj – objevila se v satirických článcích, lofi proslovu senátora Bernie Sanderse, v umění jako obraz, anebo jako metr velká figurína.
Lofi Girl se stala i vyhledávaným meme, ať už pro studenty, nebo pro pracující občany.
V březnu 2021, na narozeniny tohoto účtu a jako znak uvědomění si všudypřítomnosti dívčí anime postavy, se kanál ChilledCow rebrandoval na Lofi Girl.
Rebranding proběhl také u hudebního labelu, webových stránek i sociálních sítí. Jako každá změna přezdívky, i tato přinesla menší vlnu nevole. Ta ale velmi rychle opadla, i díky veřejnému oznámení, které krok vysvětlovalo: „Bylo to velice těžké rozhodnutí, ale hlavní hnací silou za změnou jména byl fakt, že jméno ChilledCow bylo vybráno před mnoha lety a nyní už nereflektuje to, o čem tento kanál je.“
V březnu kanál na svém Twitteru oznámil, že zasponzoruje roční školné na jakékoliv univerzitě, kterou si výherce zvolí. Deset výherců bylo oznámeno, jak jinak, než Lofi Girl na YouTube a náklady na školné vyšly na více jak 50 000 dolarů pro každého studenta.
Dnes má YouTube účet 10,5 milionu odběratelů a více jak 1,2 bilionu zhlédnutí. V nedávné době debutoval i Lofi Girl merch a momentálně hledají pracovníky na pozici „community manager“ pro tvorbu obsahu na své sociální sítě a organizování online eventů.