Zůstaňme ve spojení

Co pro vás můžeme najít?

ClickbaitClickbait

Inspirace

Jak jsem pekla kuchařku – 4. díl

Reading Time: 5 min. čtení V předposledním díle mého seriálu se podíváme na spolupráci s tiskárnou i na to, jak jsem knížky balila a rozesílala.

Byla jsem bláhová, když jsem si myslela, že po zaslání dat do tisku budu mít volno. Čekala mě totiž další spousta věcí, které jsem musela stihnout přesně za měsíc – tedy během srpna. Poté už následovalo vydání. Ale pojďme od začátku.

S tiskárnou je potřeba celkem intenzivně komunikovat, potvrzovat každou stránku a také je nutná návštěva. Na návštěvě jsem musela odkontrolovat, jestli jsou správně namíchané barvy a fotografie s titulní stranou vypadají reálně. Chtělo to celkem ladění, ale nakonec jsme se dopracovali výsledku a já jsem mohla podepsat vzorové výtisky s tím správným nastavením. Byl to krásný pocit. 

V mezičase jsem řešila další záležitosti – sklad, obaly, dopravce, e-shop, platební bránu, autogramiády a křest. No, bylo toho více než dost. Sklad jsem našla díky své kamarádce Kačí z blogu My Cooking Diary, která u nich měla své kuchařky a doporučila mi ho. Firma, která mi uskladňovala knihy, vyrábí také kartonové krabice, proto jsem s nimi rovnou domluvila i krabice na míru.

Chtěla jsem mít krabice se svým logem, abych sledujícím, co si knížku objednají, dala něco navíc. Testovala jsem několik různých gramáží kartonu, ale protože jsem měla velkou knihu, musela jsem sáhnout po vyšší gramáži a připlatit si. Na druhou stranu jsem nechtěla riskovat, že by knihy u dopravce z obalu vlivem tíhy vypadly. 

Když už jsem nakousla dopravce, tak k němu rovnou přejdu. Tam jsem totiž měla jasno. Jsem milovník Zásilkovny a v době, kdy jsem dopravu řešila, tak už byla k dispozici i jejich služba „dodání na adresu“.  Díky tomu jsem měla mnohem jednodušší zařizování.

Zpětně musím Zásilkovnu pochválit, je to opravdu spolehlivý a moderní dopravce. 

Jedním z největších úkolů bylo postavit e-shop. Od známých jsem měla tipy na různé platformy a tak jsem věděla, že si nechci kódovat stránky od píky, ale půjdu právě cestou hotového internetového obchodu. Vybrala jsem si Shoptet a mám ho dodnes. Vyhrál u mě především skvělou přehledností, funkčností a oceňuji také skvělou uživatelskou podporu.

Můj Martin se postaral o vzhled – jsem opravdu vděčná, že spolu tvoříme kompletní tým a nemusíme spolupracovat s nikým jiným, což by celou akci nejen prodražilo, ale také prodloužilo. 

Další složkou e-shopu je samozřejmě platební brána. Tam jsme narazila na problém, který by mě nikdy nenapadl. Poskytovatel platební brány měl výhrady k tomu, že budeme prodávat pouze jeden produkt. Dnes už si nepamatuji přesně proč, ale nakonec jsme ho ukecali.

Nicméně musím podotknout, že jsem z toho měla velký stres, protože se to táhlo dlouho a já jsem ještě týden před spuštěním prodeje neměla platební bránu hotovou. Pokud to tedy také budete řešit, začněte včas.

Platební brány jsem vyzkoušela dvě a mohu rozhodně doporučit Gopay. Sice nepatří mezi nejlevnější, ale skvěle funguje, nemá výpadky a rozhraní je uživatelsky příznivé.

Přečtěte si i předchozí díly: první, druhý a třetí.

Již jsi hlasoval(a)!
Avatar photo
Autor článku

Soundcloud

Spotify

Přečti si CLICKBAIT v nové židli

Mohlo by se vám líbit

Influenceři

Reading Time: 35 min. čtení Přinášíme ultimátní přehled největších “českých” influencerů. Kdo je na prvním místě a kolik sledujících je potřeba na TOP 10? Tady je 30 jmen, která potřebujete znát. Pravidelně aktualizováno (18. 1. 2023)

Sociální sítě

Reading Time: 16 min. čtení V prvním srpnovém týdnu letošního roku se v účtech českých uživatelů Instagramu objevila novinka s názvem Reels. Jde o 15sekundová videa, která je možné doplnit hudbou a sestříhat, a kterými chce Instagram konkurovat populární sociální síti TikTok, jejíž alfou a omegou jsou právě krátká hudební videa.

Sociální sítě

Reading Time: 10 min. čtení Instagram patří s jednou miliardou uživatelů k nejoblíbenějším sociálním sítím na světě. Koho tito uživatelé sledují úplně nejraději?

Marketing

Reading Time: 3 min. čtení Tvořit obsah pro zábavu je ušlechtilé. V životě každého tvůrce ale přijde moment, kdy si řekne, že by na tom, co dělá, mohl i vydělávat.