V prvním díle jsem se zaměřil na příspěvek, který jste i vy ve svých stories pravděpodobně zaznamenali. V době psaní článku má přes dva a čtvrt milionu lajků. Zkuste si schválně příspěvek rozkliknout a možná budete překvapeni, kolik vašich přátel ho také olajkovalo. Proč se mu tak dařilo a co si z takového příspěvku můžeme odnést?
Méně je někdy více
Hlavní tvrzení je naprosto jednoduché. Tak jednoduché, že si myslím, že příspěvku může jednoduše porozumět kdokoliv a to ani nemusí být Bronislav Sobotka. Příspěvek tak mohl snadno rezonovat ve spoustě zemí a dostal se tak daleko za hranici běžných followerů @illumitati.
I graficky je příspěvek velmi jednoduchý a srozumitelný, což značně ulehčuje jeho šíření přes stories. Zároveň neobsahuje žádné logo nebo branding, které by někoho třeba mohlo od sdílení odradit. Chcete, aby se váš příspěvek snadno sdílel? Myslete i na to, jak bude vypadat ve stories. A nepřehánějte to!
Empatie, empatie, empatie!
Asi se najdou i tací, kteří si všudypřítomné Reels na Instagramu užívají, ale myslím si, že v týmu s @illumitati, která příspěvek vytvořila, je nás daleko víc. A to je jeden z hlavních důvodů, proč měl tenhle post takový úspěch. Každý z nás se s ním dokáže ztotožnit. Ten samý úkaz můžete při tvorbě spatřit i vy. Čím empatičtější při tvorbě budete, tím více lidí se s vámi ztotožní. A to vám může zaručit kýžený úspěch.
SHARE THIS EVERYWHEREEEE LETS FUCKING GOOOOOOO
Příspěvek obsahuje skvělou výzvu ke sdílení. Tzv. call-to-action je známé asi každému markeťákovi a tady funguje výjimečně dobře. CAPS LOCK opravdu nemusím, ale v tomhle případě působí mile, autenticky a CTA nepůsobí nuceně (jak tomu bohužel často bývá), ba naopak.
Načasování par excellence
Všechny sítě kopírují TikTok a „tiktokizace“ Instagramu je momentálně velmi žhavé téma. A právě perfektní načasování příspěvku hrálo důležitou roli pro úspěšnost příspěvku.
Podobně pak může fungovat příspěvek o tom, jak zacházet v horku s mobilním telefonem při těch největších vedrech nebo aktuální video s návodem, jak zablokovat otravné návrhy na Instagramu. I právě proto content creatoři rádi hledají všemožné i nemožné mezinárodní dny a podobné příležitosti, ke kterým lze nějaký obsah vytvořit.