Dnes jsem si vybral příspěvek, který má na starosti instagramový profil @ceskyflorbal. Na první pohled totiž nemusí dávat smysl. Cíl příspěvku je jasný – obeznámit diváky s nezáživnými tabulkami florbalových soutěží. Při vymýšlení takového postu bychom asi přemýšleli, jak se dá taková nudná tabulka kreativně uchopit a ozvláštnit.
Správce instagramu @ceskyflorbal si s tímto problémem poradil parádně. Vytvořil carousel a jako první fotku zvolil radostný řev nadějného českého reprezentanta Filipa Formana. Proč to byla skvělá volba?
Historie říká, že jsme posedlí tvářemi…
Vydavatelský průmysl už dávno ví, že jsme posedlí tvářemi. Existuje důvod, proč 90 % obálek na novinových stáncích obsahuje obličeje.
Naše mozky vidí tváře dokonce i tam, kde žádné nejsou, tak moc je milujeme! Ať už na papíře, v digitální podobě nebo naživo. Když vidíme pár očí, podvědomě si pomyslíme: „Kamarád!“.
…a zdá se, že věda s tím souhlasí
V roce 2014 výzkumníci z Georgijské univerzity zkoumali 1,1 milionu fotografií na Instagramu a zjistili, že posty s obličejem mají o 38 % vyšší pravděpodobnost, že získají lajk než fotografie bez obličeje. Fotografie s obličejem měly také o 32 % větší pravděpodobnost, že obdrží nějaký komentář.
Stejný výzkum zjistil, že věk, pohlaví ani počet obličejů nemají velký vliv. Pokud je na fotce obličej (dva nebo deset), bez ohledu na to, čí je, jsme prostě blíže dvojitému klepnutí na displej. Rada na závěr proto zní naprosto jasně – pokud chcete větší zapojení diváků, ukažte obličej nebo dva!