Přestup hvězdného Cristiana Ronalda do saúdskoarabského klubu Al-Nassr vyvolal před koncem roku obrovské emoce – a zejména na sociálních sítích to pořádně vřelo. Nebylo se čemu divit, přece jen slavný Portugalec přešel na Blízký východ především kvůli astronomickým penězům, i když to (samozřejmě) sám nepřiznává a říká, že jde do nového klubu hledat „další výzvy“. Téměř pět miliard korun ročně se těžko odmítá.
Protože je ale Ronaldo jedním z nejvěhlasnějších fotbalistů planety, má obrovský zástup fanoušků, kteří ho podporují za každé situace. A když proto oficiální instagramový účet jeho nového zaměstnavatele slavnostně oznámil, že ho do svých řad získal, začal řádný kolotoč – sledující se začali hrnout po milionech.
Než bylo oznámeno, že Ronaldo do nového klubu nastupuje, měl Al-Nassr na Instagramu okolo milionu sledujících. Velmi slušné číslo na české poměry, ale ve světovém měřítku žádná velká hitparáda. Jakmile se Ronaldo ve výčtu příspěvků Al-Nassru objevil, držíc svůj nový dres, ještě ten začalo účet sledovat přes 1,5 milionu nových lidí. O čtyřiadvacet hodin později dalších 2,8 milionu.
Pak se tempo zklidnilo a takzvaný Ronaldův efekt, jak je tento tah na sociálních sítích nazýván, už neměl takovou razanci. Pořád ale přibývaly nižší (a občas i vyšší) stovky tisíc nových sledujících. Dnes má @alnassr_fc základnu na hranici 11,5 milionu, za zhruba dva týdny tak nabral přes 10,3 milionu lidí. To se jen stěží někomu podaří.
Přestup do nového týmu se odrazil i na fanouškovské instagramové bázi samotného Ronalda, když na svůj už tak nejsledovanější účet ze všech lidí na této sociální sítí přidal za poslední přibližně dva týdny přes 18,6 milionu lidí. A byť jde o výrazně víc než nárůst na Instagramu Al-Nassru, v poměru výchozí situace sledujících nejde o tak razantní skok.
Na historicky nejsledovanější příspěvek na Instagramu nicméně ztrácí. Není tomu tak dávno, co tento titul získal Lionel Messi, když se svou Argentinou vyhrál fotbalové mistrovství světa v Kataru, čímž překonal i účet rekordního vajíčka.