Za pouhých 25 dní od premiéry zhlédlo seriál přes 111 milionů uživatelů, a tak oficiálně porazil Bridgerton a stal se nejpopulárnější show na Netflixu.
Každý den vznikají (zejména na Twitteru) nové a nové memes:
Výpadek Facebooku
Facebook měl výpadek zrovna ve chvíli, kdy byl seriál na vrcholu, takže se Squid Game memes točily samozřejmě i kolem této situace.
TikTok trendy
Kapitola sama o sobě je TikTok, tam na motivy seriálu vzniklo hned několik trendů.
Lidé doma zkouší druhou hru, kdy z karamelu musí vyškrábat nějaký motiv, aniž by jim karamel prasknul. Tato videa najdete pod hashtagem #dalgonacandy, což je název asijské sladkosti. Dohromady mají už skoro 900 milionů zhlédnutí.
Asijský food influencer Bayashi videí s dalgonou udělal hned několik. To nejúspěšnější má neuvěřitelných 114 milionů zhlédnutí a 11 milionů likes.
Ani první hra, korejská obdoba naší hry Cukr, káva, limonáda…, nezůstala bez povšimnutí a je na ni spousta vtipných parodií.
Dále jsou na TT oblíbená videa s konspiračními teoriemi o ději.
Ale úspěch má v podstatě cokoliv, co se seriálem souvisí:
Trendu se chytili také známí tvůrci a osobnosti
Jimmy Fallon si na vlastní kůži vyzkoušel druhou hru.
Italský miliardář Gianluca Vacchi si na zahradě zahrál první hru.
YouTuber MrBeast, který je známý tím, že rád rozdává vysoké částky v různých bizarních soutěžích, se rozhodl uspořádat svou Hru na oliheň. K té příležitosti vytvořil i merch a soutěžící bude vybírat mezi nakupujícími.
Jak by to vypadalo, kdyby soutěžící pocházeli z Toy Story?
Co bude dál?
Mánie nezůstala jen na internetu. Stánkaři prodávající dalgona candy kvůli enormnímu množství nových zákazníků nestíhají vyrábět karamel. Objevují se i party se Squid Game tématikou, v Abu Dhabi mají v plánu hry přenést do reálného světa a kdo ví, co ještě přijde.
Zajímavosti
Nejsou to jen memes, které jsou na seriálu zajímavé:
- Prodej bílých nazouvacích bot Vans stoupl o 7800 % (Sole Supplier)
- Jedna z hlavních postav, HoYeon Jung, měla před premiérou seriálu cca 400 tisíc sledujících na Instagramu, nyní jich má přes 19 milionů a jejich počet stále roste.
- Duolingo zaznamenalo ve Velké Británii 76% nárůst zájmu o korejštinu, v USA byl 40% (Reuters)
- Korejská obdoba Ebaye hlásí nárůst prodejů skleněnek o 860 %
- Zájem o retro teplákové soupravy na internetu vzrostl o 97 % (Lyst)